فاجعه انسانی در اردوگاه الهول سوریه

فاجعه انسانی در اردوگاه الهول سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کودکان و زنان بزرگترین قربانیان در اردوگاه الهول سوریه هستند.

آگهی

رسانه های محلی در اردوگاه الهول سوریه می گویند در بیمارستان این اردوگاه کودکان و نوزادان بسیاری ازسوء تغذیه رنج می برند و دیگراین مرکز درمانی ظرفیت پذیرش و کمک به آنها را ندارد.

این اردوگاه در استان حسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد. استان حسکه برای مدت‌های طولانی در کنترل جنگجویان داعش قرار داشت. 

به گفته سازمان های حقوق بشری مستقر در این منطقه از سوریه وضعیت در اردوگاه به یک بحران و فاجعه انسانی نزدیک است. اغلب نوزادان و کودکانی که امروز در این بیمارستان هستند فرزندان اعضای داعش هستند و در جریان جنگ هشت سال اخیر به دنیا آمده اند.

کمبود امکانات برای درمان کودکان در بیمارستان اردوگاه الهول

سازمان ملل اعلام کرده است گزارش های فراوانی مبنی بر مرگ گروهی کودکان و نوزادان به دلیل بیماری و گرسنگی در این اردوگاه دریافت کرده است.

اردوگاه الهول بیشتر از ۷۰ هزار نفر را میزبانی می کند.

بدلیل محاصره طولانی دیرالزور و باغوز بسیاری از زنان و کودکان نزدیک به نیروهای داعش به این اردوگاه آمده اند و اغلب از بیماریهای واگیردار رنج می برند. همزمان بیمارستان اردوگاه امکانات و تجهیزات لازم برای درمان راندارد. سازمان ملل متحد می‌گوید، از دسامبر گذشته تا امروزنزدیک به ۲۰۰ نفر در تلاش برای فرار از سرزمین های تحت کنترل داعش در منطقه دیرالزور سوریه و رسیدن به این اردوگاه جان‌ خود را از دست داده اند.

دو سوم افرادی که کشته شده اند را زنان و کودکان تشکیل می دهند. مسئولان بیمارستان اردوگاه الهول می گویند بین ۳۰ تا ۵۰ نفر روزانه برای درمان به این  محل مراجعه می کنند. همزمان مقامات بیمارستان این اردوگاه می گویند بیش از ۱۸۰ کودک تاکنون به دلیل مشکل سوء تغذیه جان باخته اند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واهمه از کرونا و فرار سه زن فرانسوی عضو داعش از اردوگاه الهول سوریه

بازگشت سربازان افغان تحت امر ایران از جنگ سوریه

زنان به کانون اعتراض‌های ضددولتی در سوریه تبدیل شدند