رقیب اصلی نتانیاهو شکست در انتخابات پارلمانی اسرائیل را پذیرفت

اسرائیل؛ رقیب اصلی نتانیاهو شکست در انتخابات پارلمانی را پذیرفت
اسرائیل؛ رقیب اصلی نتانیاهو شکست در انتخابات پارلمانی را پذیرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنی گانتس در حالی به شکست خود اعتراف کرده است که روز سه شنبه با اعلام پیروزی در انتخابات یادآور شده بود که اعضای فهرست انتخاباتی تحت رهبری وی جایگزینی مناسب برای قدرت فعلی در اسرائیل هستند.

آگهی

بنی گانتس، اصلی ترین رقیب بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری به صورت رسمی شکست خود را در این مبارزه انتخاباتی پذیرفت.

آقای گانتس که در راس فهرست ائتلاف میانه روهای آبی و سفید قرار داشت و برای نشست بر مسند نخست وزیر اسرائیل بسیار به تشکیل یک دولت ائتلافی امیدوار بود، پس از مشخص شدن نتیجه قطعی انتخابات در سخنانی ضمن پذیرفتن شکست تاکید کرد که «به انتخاب مردم احترام می گذارد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بدین ترتیب برای پنجمین بار مامور تشکیل دولت در کشورش خواهد بود که از این حیث یک رکورد محسوب می‌شود. کسب پیروزی برای نخست وزیر اسرائیل در انتخابات پارلمانی همچنین از این جهت اهمیت زیادی پیدا کرده است که وی طی ماه های گذشته بارها از سوی دستگاه قضایی کشورش هدف اتهام های فساد و رشوه قرار گرفته بود.

بدین ترتیب فرد پیروز در انتخابات پارلمانی اسرائیل باید بر اساس کیفر خواست قانونی صادر شده از سوی دادستان کل کشورش پس از برپایی جشن های پیروزی خود را مهیای شرکت در جلسات محاکمه دادگاه کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین ترفند بنیامین نتانیاهو برای جلب آراء بیشتر جناح راست افراطی وعده الحاق شهرک های کرانه باختری به خاک اسرائیل بود. این وعده در حالی داده می شود که نخست وزیر اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود برای تامین امنیت ساکنان مناطق مشرف بر مرز اسرائیل در نوار غزه تمام تلاش های خود را به خرج خواهد داد و در جولان نیز با هماهنگی با دستگاه حاکمه آمریکا در صدد قانونی کردن الحاق این منطقه به خاک کشورش است.

بنی گانتس در حالی به شکست خود اعتراف کرده است که روز سه شنبه با اعلام پیروزی در انتخابات گفته بود که اعضای فهرست انتخاباتی تحت رهبری وی جایگزینی مناسب برای قدرت فعلی در اسرائیل هستند.

یائیر لاپید، دیگر نامزد ائتلاف آبی و سفید که پایین تر از گانتس رتبه دوم فهرست میانه روها را به خود اختصاص داده بود در اجتماع هم حزبی های خود تاکید کرده بود که این ائتلاف زندگی را برای دولت نتانیاهو تلخ کرده است.

نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل که سه شنبه شب نتیجه قطعی آن از سوی رسانه ها اعلام شد مشخص کرد که حزب لیکود همانند ائتلاف راست میانه موسوم به جریان آبی سفید ها ۳۵ کرسی در پارلمان را از آن خود خواهد کرد. به این ترتیب نخست وزیر اسرائیل در ائتلاف با دیگر احزاب راست و راست افراطی به سادگی خواهد توانست ۶۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار بگیرد.

با توجه به این مسئله بدون احتساب آراء سربازان و افراد بستری شده در بیمارستان ها که قرار است تا عصر پنجشنبه کار شمارش آنها به پایان برسد پیروزی آقای نتانیاهو و حزب لیکود در انتخابات پارلمانی قطعی به نظر می رسد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست نتانیاهو در تشکیل دولت؛ اسرائیل بار دیگر انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند

بحران تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل؛ نتانیاهو از «آخرین تلاش» خود سخن گفت

نتانیاهو رسما مامور تشکیل دولت آینده اسرائیل شد