رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

گفتگوی اختصاصی یورونیوز با یکی از ثروتمندترین سرآشپزهای جهان در دوبی

گفتگوی اختصاصی یورونیوز با یکی از ثروتمندترین سرآشپزهای جهان در دوبی

گوردن رمزی یکی از ثروتمندترین سرآشپزهای دنیاست. شخصیت تلویزیونی، فوتبالیست سابق و پدر خانواده نیز هست. یورونیوز با او در «هلز کیچن»‌ Hell's Kitchen در «سزارز پلس» Caesars Palace در دوبی درباره کار، خانواده و سیاست گفتگو کرده است.

یورونیوز: هیچوقت فکر می‌کردید سر از اینجا در بیاورید؟

آگهی

گوردن رمزی : «نه باورکردنی نبود. ۱۸ سال پیش که به «هیلتون کریک» دوبی آمدم، عاشق اینجا شدم. ببینید از آن موقع دوبی چقدر تغییر کرده است. باورنکردنی است!‌ دوبی برای من شهر غذاهای لذیذ، بازار بزرگ و پر از رقابت است. اروپایی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به اینجا می آیند. هوای خوب، غذاهای عالی و ساحل‌های شگفت انگیزی در اینجا وجود دارد.»

یورونیوز: با توجه به فراوانی رستوران در دوبی، آیا افتتاح رستوران هنوز در اینجا مشکل است؟

گوردن رمزی : «بسیار دشوار است، زیرا رقابت بالاست. تمایلات هر روز تغییر می‌کنند. باید غذاهاتون عالی باشد، ظاهر غذاها خوب و قیمتش هم پایین باشد. اداره رستوران کار ساده‌ای نیست.»

یورونیوز: قصد ندارید برنامه «هلز چیکن» را مثل لاس‌وگاس در اینجا هم فیلم‌برداری کنید؟

گوردن رمزی : «فکر نمی‌کنم حتی نصف حرف‌هایی هم که در اینجا می‌زنم قابل پخش باشد و بشود به صورت زنده فیلم‌برداری کرد. متأسفانه کار ما طوری‌ست که وقتی اوضاع خراب می‌شود دهان همه بی‌چاک و بست می‌شود و حرف‌های ناجور زده می‌شود و من هم دروغگو نیستم و این طور رفتار می‌کنم. تازه فصل ۱۹ و ۲۰ را شروع کرده‌ایم و در کازینوی «سزارز پلس» در لاس‌وگاس فیلم‌برداری را شروع خواهم کرد.»

آگهی

بیشتر بخوانید:

تفاوت رستوران‌داری در دوبی با اروپا و آمریکا

یورونیوز: آيا کار کردن در اینجا با کار کردن در اروپا و آمریکا متفاوت است؟

گوردن رمزی :‌ «این تفاوت تنها به رستوران داری مربوط نمی‌شود. بلکه به خاطر حال و هوای اینجا، آداب و رسوم، بارها و نوشیدنی‌هایی است که سرو می‌شود. بازار اینجا، بازار مشتری‌مدار است. در عین حال باید حواستان را جمع کنید. کمی شبیه به لس‌آنجلس است. بازار اینجا تابع گرایشات روز است. باید ۱۸ ماه صبر کنید. اگر بعد از ۱۸ ماه تا دو سال رضایت مشتری را جلب کنید، خواهید توانست اینجا بمانید.»

یورنیوز‌:‌ به نظرتان جایگاه دوبی در آشپزی جهانی کجاست؟‌

گوردن رمزی : «کافیست به سرآشپزهای مشهوری که در حال حاضر در اینجا هستند نگاهی بیندازید. گاهی فکر می‌کنید وسط شانزلیزه در پاریس نشسته‌اید. گاهی به نظرتان می‌رسد در ناف محله‌ «می‌فیر» نزدیک چلسی هستید. تا ساعت ۹، ۱۰، ۱۱ شب بیرون هستید و غذای خوب می‌خورید بدون این‌که زیر رگبار باران خیس شوید.»

یورونیوز: در حال حاضر ۶۰ ستاره میشلن دارید. به نظرتان خوب است یا این که جام زهر است و باعث می‌شود همه انتظار غذای خاصی را از شما داشته باشند؟

گوردن رمزی : «ژوئل روبوشون Joël Robuchon سرآشپز مشهور فرانسوی سال گذشته از دنیا رفت. او ۳۸ بار ستاره میشلن دریافت کرده بود. آدم فوق‌العاده‌ای بود. یک سال با او کار کردم. آلن دوکاس Alain Ducasse هم ۲۱ بار ستاره میشلن گرفته است. کریستیانو رونالدو چند بار در لیگ قهرمانی بازی کند تا دیگر کافی باشد؟ به نظرم به علاقه آدمها مربوط است. من تنها نیستم. یک تیم با من کار می‌کنند. کریگ بست و کریستینا ویلسون در لاس‌وگاس و مت آبه در لندن یا کلر اسمیت هم هستند که رستوران خود را دارند. بنابراین قواعد بازی بسیار سخت است. موضوع این نیست که هر چه بیشتر ستاره بگیرید، بهتر است. وقتی یک ستاره هم می‌گیرید گذرنامه ورود به سرزمین بزرگان را دریافت کرده‌اید. جایزه هر چه را سال پیش پخته‌اید در اکتبر دریافت می‌کنید. بنابراین فقط تأییدی‌ است بر این‌که چقدر کارتان خوب است. البته تنها من نیستم بلکه در اینجا یک تیم با من کار می‌کند و من فقط آنها را تشویق می‌کنم به بهترین وجه ممکن کار کنند.»

گوردن رمزی ، سرآشپز مشهور بریتانیایی

سختی‌های تربیت فرزند در دنیای امروز از نظر سرآشپز مشهور فرانسوی

یورونیوز: چگونه شهرتتان را مدیریت می‌کنید؟

گوردن رمزی : «مادر فوق‌العاده‌ای دارم که من را آدم واقع بینی بار آورده است. همسرم هم زن شگفت انگیزی است. نمی‌دانم منظورتان از شهرت چیست!‌ من فقط سرم شلوغ است. به دنبال تحسین و تشویق مردم نیستم. حالا بیشتر از گذشته بیرون رفتن از خانه برایم مشکل‌آفرین است.»

یورونیوز: فرزند پنجمتان متولد شد، تبریک می‌گویم. می‌خواهید بازهم بچه دار شوید؟

گوردن رمزی : «فکر نمی‌کنم بازهم بچه‌دار شویم. پنج تا بچه زیاد است. به نظرم امروز فشار روی بچه‌ها خیلی بیشتر از زمان من است؛ تفریحات بچه‌های امروزی خیلی بیشتر از تفریحات زمان من است. زمان ما اینترنت به این شکل نبود. دستیار من در اینجا هر وقت دنبال دوست دختر می گردد سراغ اپلیکیشن اینترنت می‌رود. در گذشته روابط عاشقانه بین دختر و پسر مهم بود. سه دختر دارم. گاهی دوست پسر دارند و گاهی نه. برایشان سخت است. برای جوانهای امروز تفریحات بیشتر وجود دارد.»

یورونیوز: آیا در مورد دوست پسر، در مقابل دخترهایت پدر سختگیری هستید؟

گوردن رمزی : «از سنین پایین به آنها گفته‌ام هر چه زودتر درباره دوست پسرهایتان به من بگویید، بیشتر می‌توانم به شما کمک کنم. این حرف روی آنها واقعا تاثیر داشت. با آنها رفتار درست و صادقانه‌ دارم. خیلی رک و صادقانه به آنها گفته‌ام دنبال علایق خودشان بروند و روی من و مادرشان حساب نکنند. کاری به ارث و میراث، شهرت پدرشان و بلیطهای فرست کلاس نداشته باشند و علایق خودشان را پیدا کنند. دخترم مگ جرم‌شناسی می‌خواند، هالی در مد و فشن کار می‌کند و جک هم می‌خواهد وارد ارتش شود. تیلی هم مشغول رویا پردازی است.»

آگهی

یورونیوز:‌ طبیعی است.

گوردن رمزی: «یک روز تصمیم می‌گیرد پزشک شود، یک روز می‌خواهد سرآشپز شود و فردای آن روز هم تصمیم جدیدی می‌گیرد.»

یورونیوز:‌ کاملا درکش می‌کنم. واضح است بچه‌ها در دنیای بسیار متفاوتی بزرگ می‌شوند.

تاثیر برکسیت بر صنعت رستوران‌داری در بریتانیا

یورونیوز: برکسیت چه تاثیری بر صنعت آشپزی خواهد داشت؟

گوردن رمزی : «سوال بسیار خوبی است. از نظر رستوران‌های متوسط، از سه سال گذشته اشباع شده‌ایم. تعداد رستورانهایی مثل رستوران من از یکسال پیش ۴ و نیم درصد بیشتر شده‌اند. به نظرم در باره اتفاقاتی که رخ می‌دهد قطعیت زیادی وجود ندارد. هر چه سریعتر برکسیت رخ بدهد راحت‌تر می‌توانیم موقعیت جدید خود را به عنوان یک ملت بزرگ پیدا کنیم. آیا برکسیت بر صنعت رستوران تاثیر خواهد گذاشت؟ بر رستورانهای با کیفیت قطعا تاثیری نخواهد داشت. بر رستوران‌هایی که کمتر مورد توجه قرار دارند، تاثیرخواهد داشت. ۷۲ درصد نیروی کار من از اتحادیه اروپا هستند. درنتیجه بعد از اجرای برکسیت برای داشتن همین میزان نیروی کار باید به سامانه ملی کارآموزی در بریتانیا مراجعه کنید. ما ملت سختکوشی هستیم و مشکلی برایمان پیش نمی‌آید. بعد از برکسیت همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. برای چیزی که به آن اعتقاد داریم ایستادگی می‌کنیم. برای من سخت است چون من نیمه اسکاتلندی هستم. در اسکاتلند به‌‌دنیا آمدم اما هیچ وقت در آنجا زندگی نکردم. عاشق بریتانیا هستم. جای فوق العاده‌ای برای بزرگ شدن است. ارزشهای عالی، کشوری بزرگ. به همین دلیل هم بریتانیای کبیر نامیده می شود. این چیزی است که باید به یاد داشته باشیم.»

یورونیوز: به اسکاتلند اشاره کردید. اگر امکانش را داشتید ترجیح می دادید در اسکاتلند فوتبالیست شوید یا سر آشپز؟

گوردن رمزی : «سوال خوبی است. اگر کمتر از ۳۰ سال داشتم قطعا دوست داشتم فوتبالیست شوم. در اوایل دهه ۵۰ زندگی بی تردید دلم می‌خواهد سرآشپز باشم. به نظرم فوتبال از نظر اصول و به عنوان حرفه، کار بسیار سختی است. همه چیزتان را می توانید در عرض چند ثانیه از دست بدهید. مانند اتفاقی که برای من بعد از آسیب‌دیدگی در فوتبال رخ داد. بعد باید بلند شوید خودتان را بتکانید و سراغ کار دیگری بروید.»

یورونیوز: آیا وقتی به موفقیت‌هایتان نگاه می‌کنید خودتان را نیشگون می‌گیرید که مطمئن شوید خواب نیستید؟

گوردن رمزی : «به نظرم آنچه جاه‌طلبی‌های من را تحریک می‌کند این ترس است که شاید روزی بیاید که دیگر موفقیت کسب نکنم. وقتی در محیطی شبیه محیطی که من در آن بزرگ شده‌ام رشد کنید، برای هر کدام از موفقیتهایتان ۱۰ برابر بیشتر ارزش قائل هستید. مدتهاست که پول برایم ارزشی ندارد. پول هیچ وقت برایم انگیزه نبوده است.»