سیل به ورودی اهواز رسید

بخشی از مناطق سیل زده در استان خوزستان
بخشی از مناطق سیل زده در استان خوزستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین گزارش ها از ایران نشانگر آن است که مناطق سیل زده درشرق استان مازندران و استان گلستان به دلیل فعال شدن یک سامانه بارشی جدید در کشور همچنان در معرض تهدید قرار دارند.

آگهی

رسانه‌های ایران از ورود سیل به ورودی‌های شهر اهواز، مرکز استان خوزستان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ورودی اهواز از سمت اندیمشک با پیشروی آب رودخانه کرخه، هم‌اکنون به زیر آب رفته است.

در روزهای گذشته با وجود ابراز اطمینان مقام‌های محلی از استحکام سد‌ کرخه، شماری از مسئولان نسبت به ناتوانی در برابر حجم عظیم خروجی سه سد اصلی استان هشدار داده بودند.

سید محسن موسوی زاده، نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با تایید این مطلب و تاکید بر اینکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم اهواز در خطر سیل قرار دارند به خبرگزاری ایرنا گفت: «هنوز تهدید از بین نرفته است و آب رو به افزایش است. از کارون، دز و کرخه هنوز آب به طرف اهواز جاری است و مردم و گروه های جهادی، شهرداری اهواز، شرکت نفت و سپاه سیل بندهای شهر را تقویت می کنند، اما گاهی این تقویت هم جواب نمی دهد و هنوز شهر تهدید می شود.»

از سوی دیگر محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با ایسنا هشدار داده است که اگر شرایط تحت کنترل قرار نگیرد با توجه به تخریب بسیاری از مدارس و تحت اشغال درآمدن برخی از آنها احتمال اعلام پایان سال تحصیلی منتقی نیست.

احتمال طغیان دوباره رودخانه‌ها در استان‌های مازندران و گلستان

آخرین گزارش ها از ایران نشانگر آن است که مناطق سیل زده درشرق استان مازندران و استان گلستان به دلیل فعال شدن یک سامانه بارشی جدید در کشور همچنان در معرض تهدید قرار دارند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران روز سه شنبه از فعال شدن این سامانه بارش‌زا از روز جمعه، ۲۳ فروردین خبر داد. به گفته وی این سامانه از غرب وارد ایران می شود و بارش های ناشی از آن در کلیه مناطق سیل آسا نخواهد بود.

به گفته این مسئول سازمان هواشناسی ایران سامانه بارشی یاد شده به تدریج روزهای شنبه و یکشنبه جنوب استان فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و روز دوشنبه به استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گسترش پیدا خواهد کرد.

در گزارش سازمان هواشناسی کشور بر این نکته تاکید شده است که میزان بارش های ناشی از ورود سامانه جدید در شرق مازندران و استان گلستان شدید و با احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش بارندگی های روز های آینده در شمال استان خوزستان و استان‌های لرستان و ایلام بارندگی شدت زیادی نخواهد داشت و خطرچندانی این مناطق را تهدید نمی کند.

فارس به نقل از مدیرکل هواشناسی خوزستان در گزارشی اعلام کرده که سامانه جدید از اواسط روز پنجشنبه لغایت اوایل روز یکشنبه هفته آینده با رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات با وزش باد همراه خواهد بود. بر این اساس شدت باران در استان خوزستان متوسط و در حد معمول گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویر هوایی از مناطق سیل زده در استان خوزستان

خسارات جبران ناپذیر به زمین های کشاورزی در استان مازندران

از سوی دیگر برخی رسانه های ایران با تهیه گزارشی به خسارات شدید ناشی از سیل به زمین های کشاورزی در استان مازندران و گلستان پرداخته اند.

بر اساس این گزارش بیش از ۹۰ هزار هکتار از زمین های حاصلخیز استان مازندران دستخوش آسیب های جدی شده اند.

به گزارش ایسنا، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران که ریاست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان را نیز برعهده دارد با تایید این مطلب خاطرنشان کرد: «۷۲ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۸ هزار هکتار از باغات استان در سیلاب اخیر آسیب دیده است و ۵۲ مزرعه پرورش ماهی تخریب شد.»

استاندار مازندران همچنین یاآور شده است که «علاوه بر خسارت بر محصولات، بازگشت این زمین ها به کشاورزی نیز به دلیل وجود گل و لای شدید و تخریب بستر خاک زمان بر است.»

کودکان در زمین های آب گرفته استان مازندان

آخرین آمار قربانیان

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده در خصوص شمار قربانیان سیل و حوادث ناشی از آن در استان های کشور تاکنون بیش از هفتاد تن جان خود را از دست داده اند.

ایسنا به نقل از رئیس اورژانس کشور اعلام کرده است که جاری شدن سیل در بسیاری از استان های ایران ۷۷ کشته برجای گذاشته و ۱۰۷۶ نفر نیز در جریان این حوادث مصدوم شده اند.

آگهی

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند