سقوط جنگنده اف ۳۵ ژاپن؛ خلبان ناپدید شد

سقوط جنگنده اف ۳۵ ژاپن؛ خلبان ناپدید شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هواپیمای رادارگریز، تنها بعد از ۲۸ دقیقه پرواز بر فراز آبهای شمالی ژاپن سقوط کرده بود.

آگهی

بقایای یک جنگنده اف ۳۵ متعلق به دفاع هوایی ژاپن در آبهای اقیانوس آرام پیدا شد در حالیکه هنوز از سرنوشت خلبان این هواپیما خبری در دست نیست.

مقامات ژاپن اعلام کردند این هواپیمای رادارگریز، که اولین نمونه اف ۳۵ است که در ژاپن مونتاژ شده، تنها بعد از ۲۸ دقیقه پرواز بر فراز آبهای شمالی ژاپن سقوط کرده است.

خلبان این هواپیما سابقه ۳۲۰۰ ساعت پرواز را داشته و ۶۰ ساعت نیز به طور ویژه با جنگنده اف ۳۵ پرواز کرده بوده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تاکاشی ایواوا، سخنگوی دفاع هوایی ژاپن روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: «بقایای یک هواپیما کشف و مشخص شد که این هواپیما جنگنده اف ۳۵ بوده است.» وی افزود:‌ «به همکاری با نیروهای ایالات متحده نیازمندیم و فکر می‌کنم هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.»

هواپیمای اف ۳۵ مذکور پس از حدود ۱۳۰ کیلومتر پرواز در آبهای شمال ژاپن سقوط کرد. ژرفای دریا در این نقطه حدود ۱۵۰۰ متر برآورد می‌شود امری که بازیابی بقایای هواپیما را دشوار کرده بود.

ژاپن در مجموع ۱۳ جنگنده از این نوع را در اختیار دارد و هواپیمایی که سقوط کرد دومین اف ۳۵ در خود است که در این کشور مونتاژ شده بود. در کل ۵ فروند از این ۱۳ فروند هواپیما، از سوی ایالات متحده به شکل نیمه آماده به ژاپن تحویل داده شده‌ و در خود این کشور و به وسیله شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به شکل کامل مونتاژ و آماده پرواز شده‌اند.

ژاپن برنامه دارد در برابر رشد قوای نظامی چین در منطقه، توان ناوگان دفاع هوایی خود را با افزودن ۸۷ هواپیمای اف ۳۵ تقویت کند.

جنگنده رادارگریز اف ۳۵ به منظور نفوذ به عمق دفاعی دشمن، از سوی صنایع هوایی لاکهید مارتینِ ایالات متحده طراحی و ساخته شد و قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد. در طول دو پرواز این جنگنده‌ها بر فراز آسمان‌های جهان این دومین بار است که یکی از آنها سقوط می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اولین بار در جهان؛ استفادۀ عملیاتی از جنگنده‌های اف-۳۵ در اسرائیل

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رادار جدید چین؛ تعیین محل جنگنده‌های رادارگریز آمریکا ممکن می‌شود

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود