مایک پنس به سفیر ونزوئلا در سازمان ملل: شما نباید اینجا باشید!

مایک پنس به سفیر ونزوئلا در سازمان ملل: شما نباید اینجا باشید!
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«شما باید به ونزوئلا برگردید و به نیکلاس مادورو بگویید زمانش سرآمده و وقت آن رسیده که برود.»

آگهی

معاون رئیس‌ جمهوری ایالات متحده خواستار آن شد که سازمان ملل برای برکنار کردن نیکلاس مادورو از قدرت در ونزوئلا وارد عمل شود. مایک پنس، در سخنانی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتور خواند و خواستار برکناری وی شد.

آقای پنس سفیر ونزوئلا در سازمان ملل را مستقیما خطاب قرار داد و گفت: «آقای سفیر، با ضمن احترام به شما می‌گویم که شما نباید اینجا باشید.» و افزود: «شما باید به ونزوئلا برگردید و به نیکلاس مادورو بگویید زمانش سرآمده و وقت آن رسیده که برود.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ساموئل مونکادا، سفیر ونزوئلا که در آن لحظه به تلفنش خیره شده بود، نگاهی به مایک پنس انداخت و با تکان دادن سر به سخنان وی واکنش نشان داد.

مایک پنس از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به حکومت مادورو وارد عمل شود و خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت بشناسد.

وی همچنین گفت وقت آن رسیده که نماینده گوایدو در سازمان ملل حضور پیدا کند و سفیر کنونی ونزوئلا اخراج شود. او گفت: «حالا زمان آن است که سازمان ملل وارد عمل شود، و دنیا نیز در کنار مردم ونزوئلا که در راه آزادی گام بر می‌دارند بیایستد.»

معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین از در نظر گرفتن ۶۱ میلیون دلار کمک بشردوستانه از سوی کشورش به مردم ونزوئلا خبر داد و گفت وزارت خارجه آمریکا تا کنون ۲۱۳ میلیون دلار کمک برای مهاجران ونزوئلایی که در کشورهای همسایه به سر می‌برند فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال استرداد رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش ونزوئلا به آمریکا

آمریکا: در صورت سقوط رژیم کنونی، به ونزوئلا دلار تزریق می‌کنیم

یورش ۱۱هزار نفری نیروهای امنیتی به «هتل» جنایتکاران؛ زندان مملو از سلاح، مواد مخدر و موتورسیکلت بود