ترامپ؛ از عشق به ویکی لیکس تا چشم پوشی از بازداشت آسانژ

ترامپ؛ از عشق به ویکی لیکس تا چشم پوشی از بازداشت آسانژ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا که روزی اعلام کرده بود ویکی لیکس را دوست دارد در حال حاضر درباره بازداشت آسانژ اعلام بی اطلاعی می کند و می گوید «بازداشت آسانژ مساله من نیست.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده که در دوران تبلیغات انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ حامی پروپاقرص وبسایت ویکی لیکس به جهت افشاگری‌ها علیه رقیبش، هیلاری کلینتون بود در تازه ترین واکنش‌ها به بازداشت جولیان آسانژ در کاخ سفید اعلام کرد که «چیزی در این باره نمی‌داند.»

آقای ترامپ همچنین در سخنان خود به خبرنگاران گفت: «ویکی لیکس مساله من نیست، البته ماجرا را دنبال می کنم.» رئیس جمهوری آمریکا به نظر می رسد قصد دارد از پرونده آسانژ و انتقال وی به آمریکا فاصله بگیرد.

دونالد ترامپ که پیش از این بارها از افشاگری‌های ویکی لیکس دفاع کرده بود نشان داد که در حال حاضر نظرش به نظر ویلیام بار، دادستان مسئول پرونده بنیان‌گذار ویکی لیکس نزدیک‌تر است.

بسیاری از حامیان هیلاری کلینتون پیش از این ادعاکرده بودند که دونالد ترامپ به‌دلیل نزدیکی که با دولت روسیه و جولیان آسانژ دارد به‌طور قطع از دادگاهی کردن وی انتقاد خواهد کرد.

در پی واکنش‌های دونالد ترامپ بسیاری از کاربران اینترنتی از تغییر رویه و رفتار رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کردند. آقای ترامپ در جریان یک گردهمایی هواداران خود در سال ۲۰۱۶ و در پنسیلوانیا اعلام کرد: «ویکی لیکس را خیلی دوست دارد.»

واکنش متفاوت رهبر حزب کارگر بریتانیا به بازداشت آسانژ

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا نیز در واکنش به دستگیری آقای آسانژ گفت که «بریتانیا باید با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا مخالفت کند.»

فعال مشهور ضدجنگ بریتانیا گفت که استرداد آسانژ به دلیل افشای شواهد در خصوص جنایات انجام گرفته توسط آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان کاملا اشتباه است.

اسکاتلندیارد، پلیس بریتانیا، روز پنج شنبه پس از بازداشت بنیانگذار ویکی لیکس اعلام کرد که تنها به درخواست دادستانی آمریکا جولیان آسانژ را بازداشت کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کولون: بازداشت آسانژ تهدید کسانی است که قصد افشاگری دارند

آخرین نبرد حقوقی بنیانگذار ویکی‌لیکس در دادگاه بریتانیا برای جلوگیری از استردادش به آمریکا

استونی: اظهارات ترامپ تلنگری است به متحدان دست روی دست گذاشته‌ در ناتو تا بیدار شوند