قتل مرد مبتلا به سندروم داون به دست پلیس سوئد؛ ۳ مامور متهم شدند

قتل مرد مبتلا به سندروم داون به دست پلیس سوئد؛ ۳ مامور متهم شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این سه پلیس اریک توریل که مبتلا به سندروم داون و اوتیسم بود را در حالی که یک تپانچه اسباب بازی به دست داشت و شب از خانه خارج شده بود، به قتل رساندند.

آگهی

سه افسر پلیس سوئد که یک مرد مبتلا به سندروم داون را به قتل رسانده‌اند، در دادگاه محاکمه می‌شوند.

این سه پلیس، اریک توریل که مبتلا به سندروم داون و اوتیسم بود را در حالی که یک تپانچه اسباب بازی به دست داشت و شب هنگام از خانه خارج شده بود، به قتل رسانده‌اند.

پلیس ۲۵ گلوله در این ماجرا شلیک کرده که سه گلوله به بدن اریک اصابت کرده است. این تیراندازی در حالی صورت گرفت که او در حیاط یک مجتمع مسکونی حضور داشت و پلیس به اشتباه تپانچه اسباب بازی او را به‌عنوان یک اسلحه واقعی در نظر گرفته بود. 

به‌گفته پزشکی قانونی گلوله‌ای که اریک را از پا درآورده از پشت به او شلیک شده است.

دادستان می‌گوید ماموران پلیس که در این ماجرا متهم شده‌اند طبق دستورالعمل رفتار نکرده‌اند، آنها باید متوجه می‌شدند که اریک یک تهدید به شمار نمی‌رود.

دو مامور پلیس در این ماجرا به سوء رفتار و افسر دیگر به اتهام قتل محاکمه خواهند شد.

به گفته دادستان یکی از پلیس‌ها گفته است که اریک به درخواست آنها برای زمین گذاشتن اسلحه‌اش واکنشی نشان نداده اما به گفته دادستان، ماموران باید پس از دور شدن اریک، شلیک را متوقف می‌کردند. 

مادر اریک در این رابطه می‌گوید: «امیدوارم به‌طور شفاف مطلع شویم که چه اتفاقی افتاده و چطور این اشتباه رخ داده است. آنها باید آموزش پلیس را تغییر دهند. نباید اجازه داد که این اتفاق بار دیگر رخ بدهد.»

ماجرای قتل اریک که یک فرد دارای معلولیت به شمار می رفت، نگرانی درباره استفاده از پلیس از اسلحه را افزایش داده است. کمیسر پلیس ملی سوئد از دولت خواسته است تا قوانین مربوط به استفاده از سلاح گرم را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر شلیک گلوله در اروپا متعلق به کدام کشور است؟

مرگ جوان مبتلا به سندروم داون در پی شلیک اشتباهی پلیس سوئد

تحصن پناهجویان افغان در مقابل پارلمان سوئد