حمایت از حقوق حیوانات بیش از همیشه به یک امر سیاسی در اروپا تبدیل شده است

حمایت از حقوق حیوانات بیش از همیشه به یک امر سیاسی در اروپا تبدیل شده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موسسات نظرسنجی می گویند فعالان حقوق حیوانات در انتخابات اروپایی پیش رو در ماه مه شانس زیادی برای کسب برخی از کرسی های پارلمان اروپایی را خواهند داشت.

آگهی

احترام به حقوق حیوانات یکی از مهم ترین چالش های سیاستمداران در انتخابات پیش رو اروپایی در ماه مه آینده خواهدبود. 

هم چنین نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که حامیان حقوق حیوانات می توانند کرسی های بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۴ از آن خودکنند. 

این در حالی است که در پارلمان کنونی تنها دو نماینده، آنژا هازکمپ از حزب هلندی «حیوانات» و اشتفان اک، همتای آلمانی به عنوان نمایندگان واقعی حقوق حیوانات حاضرند. اما  تنها در کشوری چون اسپانیا، نمایندگان ده حزب حامی حقوق حیوانات در انتخابات پیش روماه مه شرکت خواهند کرد. سازمان های مدافع حقوق حیوانات انتظار دارند بین هفت تا ده کرسی پارلمان اروپا را از آن خودکنند.

برای بسیاری از تحلیلگران سیاسی حقوق حیوانات بی تردید یک امر سیاسی است و نیاز دارد تا نهادهای مهم اروپایی نوع نگاه و تفکر شهروندان درباره حیوانات را تغییر دهند. سیلیوا بارکرو، رئیس حزب پاکما، مهم ترین حزب اسپانیایی حمایت از حقوق حیوانات می گوید بدلیل اینکه احترام به حقوق حیوانات و نادیده گرفتن آن کاملا یک امر سیاسی محسوب می شود فعالان حقوق حیوانات باید در مهم ترین چالش های سیاسی اروپایی نقش بازی کنند.

آنژا هازکمپ، نماینده هلندی پارلمان اروپا هم می گوید: « بیش از پیش در کشورهای اروپایی فعالان حقوق حیوانات در عرصه های سیاسی فعالیت می کنند و این نشان دهنده هماهنگی بین جنبشی است که در جهت حمایت از حقوق شهروندان از حقوق حیوانات دفاع می کند.» 

مهم ترین شعار گروه های حامی حقوق حیوانات در اروپا اعطای حق مشروع حقوقی و اخلاقی به حیوانات در متون مندرج در قوانین اروپایی است. هم چنین این گروه ها خواستار کاهش و پایان دادن به کشتار میلیونی حیوانات اهلی و خوراکی و هم چنین ماهی گیری صنعتی با روش های وحشیانه هستند. البته به گفته آنژا هازه کمپ همچنان راه دراز و طولانی برای احقاق حقوق حیوانات در قاره سبز وجود دارد چرا که کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه قصد شناسایی حقوق برخی از حیوانات اهلی و هم چنین ماهی های پرورشی را ندارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز بپوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین تظاهرات «غیر دولتی» کوبا: صدها نفر در حمایت از حقوق حیوانات راهپیمایی کردند

استرالیا؛ تجمع مدافعان حقوق حیوانات در اولین سالگرد اکران فیلم «قلمرو»

بزکِشی در افغانستان؛ از انتقاد حامیان حقوق حیوانات تا وضع مقررات جدید