مخالفت صریح اتحادیه اروپا با حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان

 مخالفت صریح اتحادیه اروپا با رسمیت یافتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان
مخالفت صریح اتحادیه اروپا با رسمیت یافتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه تاکید کرد: «تغییر دادن مرزها با توسل جستن به نیروهای سیاسی ایده ای خطرناک است. قوانین بین المللی بایست تحت هر شرایطی مورد احترام قرار گیرد.»

آگهی

اتحادیه اروپا بار دیگر به صورت صریح و آشکار مخالفت خود را با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اعلام کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه طی سخنانی در پارلمان اروپا با تاکید مجدد بر موضع اتحادیه در خصوص بخش اشغالی بلندی های جولان خاطرنشان کرد که اراده موجود برای تغییر مرزها با استفاده از نیروهای سیاسی بسیار خطرناک است.

خانم موگرینی که در جریان آخرین نشست عمومی با نمایندگان پارلمان اروپا پیش از انتخابات اروپایی سخن می گفت در ادامه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی را به رسمیت نمی شناسد و این موضع که پیشتر بارها تکرار شده در خصوص بلندی های جولان نیز مصداق پیدا می کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین یادآور شد: «تغییر دادن مرزها با توسل جستن به نیروهای سیاسی ایده ای خطرناک است و قوانین بین المللی باید تحت هر شرایطی مورد احترام قرار گیرد.»

گفتنی است که ۳۷ وزیر سابق امور خارجه و رهبر اروپایی از جمله گی ورهوفشتات، رئیس بلژیکی گروه «اتحاد لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا» روز دوشنبه با ارسال نامه ای برای فدریکا موگرینی از وی خواسته بودند تا باردیگر موضع اتحادیه اروپا در مخالفت با رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص بلندی های جولان را مورد تاکید قرار دهد.

رئیس جمهوری آمریکا روز بیست و یکم مارس گذشته در تصمیمی غافلگیر کننده و مغایر با موضع کشورش طی دهه های گذشته اعلام کرد که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد.

بیشتر بخوانید:

فدریکا موگرینی در ادامه ضمن یادآوری این نکته که اسرائیل و اسرائیلی ها همانند تشکیلات فلسطینی و فلسطینیان و نیز دولت آمریکا و آمریکایی ها دوستان و شرکای اتحادیه اروپا هستند، یادآور شد که تاکید مجدد اروپا بر موضعی یکپارچه و آشکار در این خصوص نمی تواند به معنای دشمنی با مخاطبانی که لحن خود را تغییر داده اند، تلقی شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین باریگر بر موضع اروپا در به رسمیت شناختن دو کشور فلسطینی و اسرائیلی که به صورت مسالمت آمیز با مرزهای مشخص و پایتختی بیت المقدس در کنار یکدیگر قرار گیرند، تاکید کرد.

خانم موگرینی یادآور شد اگر اتحادیه اروپا راه حل تشکیل دو کشور را نادیده بگیرد و یا آنرا رها کند این مسئله می تواند تبعات زیانباری در خاورمیانه به همراه داشته باشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندی‌های ترامپ؛ نام گذاری یکی از شهرکهای اسرائیل به نام رئیس جمهور آمریکا

ترامپ با امضای فرمانی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد