چرا برای مهار آتش‌ نوتردام از هواپیمای آب‌پاش استفاده نشد؟ پاسخ آتش‌نشانان پاریسی به ترامپ

چرا برای مهار آتش‌ نوتردام از هواپیمای آب‌پاش استفاده نشد؟ پاسخ آتش‌نشانان پاریسی به ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملیات مهار آتش کلیسای جامع نوتردام هشت سال به طول کشید و در نهایت در ساعت ۴ بامداد روز سه‌شنبه آتش‌نشانان توانستند حریق را مهار کنند.

آگهی

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بدنبال انتشار خبر آتش‌سوزی هولناک کلیسای نوتردام پاریس، بلافاصله در توییتی ضمن تاسف‌بار خواندن این حادثه، خواستار اقدام فوری ماموران آتش‌نشانی برای مهار شعله‌های آتش شد و پیشنهاد داد که «شاید لازم باشد از هواپیماهای آب‌پاش برای خاموش کردن آتش استفاده شود.»

آتش نشانان و نهاد‌های تامین ایمنی شهری پاریس نیز بلافاصله در پاسخ به پیشنهاد دونالد ترامپ نوشتند: «صدها نفر از نیروی‌های آتش‌نشانی شهر پاریس هر چه در توان دارند را به کار می‌برند تا آتش کلیسای نوتردام را مهار کنند. از هر روش و وسیله‌ای استفاده می‌شود به جز هواپیماهای آب‌پاش. در صورت استفاده از هواپیماهای آب‌پاش، کل ساختمان کلیسا فرو خواهد ریخت.»

آتش‌نشانی پاریس در توییت دیگری توضیح داد که «وزن آب و فشار ناشی از ریزش آب از بالا، چارچوب ساختمان کلیسا را تضعیف و به ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد خواهد کرد.»

عملیات مهار آتش کلیسای جامع نوتردام هشت ساعت به طول کشید و در نهایت در ساعت ۴ بامداد روز سه‌شنبه آتش‌نشانان توانستند حریق را مهار کنند.

بیشتر بخوانید:

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت اما فرو نریخت

نوتردام به چه معنی است؟

نیایش دسته‌جمعی مسیحیان پاریس در هنگام آتش‌سوزی کلیسای نوتردام

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در هند جان ۱۹ دانشجو را گرفت

آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس مهار شد؛ تردید مقامات دربارۀ مقاومت بنا

آتش‌سوزی در کلبه تفریحی معلولان در فرانسه ۱۱ کشته به جا گذاشت؛ جستجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد