نتانیاهو رسما مامور تشکیل دولت آینده اسرائیل شد

نتانیاهو رسما مامور تشکیل دولت آینده اسرائیل شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو در صورت موفقیت در تشکیل دولت آینده اسرائیل در ماه ژوئیه (تیر ماه) رکورد حضور در سمت نخست وزیری اسرائیل را خواهد شکست.

آگهی

رووین ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل روز چهارشنبه رسما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این کشور را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

بنیامین نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر از حمایت اکثریت اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) برخوردار است.

نخست وزیر اسرائیل در حالی برای پنجمین بار مامور تشکیل دولت اسرائیل می شود که دادستان کل این کشور از قصد خود برای اعلام جرم علیه او خبر داده است. دادستان کل اسرائیل پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر اعلام کرده بود که علیه بنیامین نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی اعلام جرم خواهد کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بنیامین نتانیاهو اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است. نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه پس از آنکه از سوی روون ریولین مامور تشکیل دولت آینده شد در سخنانی گفت: «در زمانه ای که منطقه ما در هرج و مرج به سر می برد ما نه تنها موفق شدیم امنیت و ثبات کشور را حفظ کنیم بلکه اسرائیل را به یکی از قدرت های نوظهور جهانی تبدیل کردیم.»

نخست وزیر کنونی اسرائیل ۲۸ روز برای تشکیل دولت جدید این کشور وقت دارد. این مهلت به مدت دو هفته قابل تمدید خواهد بود. بنیامین نتانیاهو در صورت موفقیت در تشکیل دولت آینده اسرائیل در ماه ژوئیه (تیر ماه) رکورد حضور در سمت نخست وزیری اسرائیل را خواهد شکست.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که قصد دارد دولتی ائتلافی با مشارکت احزاب راستگرا، راست افراطی و ارتدوکس های افراطی تشکیل دهد.

بررسی طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها یکی از موضوعاتی است که در دستور کار دولت آینده اسرائیل خواهد بود.

جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است که طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه پس از تشکیل دولت جدید اسرائیل اعلام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل؛ نتانیاهو از «آخرین تلاش» خود سخن گفت

رقیب اصلی نتانیاهو شکست در انتخابات پارلمانی اسرائیل را پذیرفت

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند