کمک ۳ میلیارد دلاری عربستان و امارات به نظامیان سودان

کمک ۳ میلیارد دلاری عربستان و امارات به نظامیان سودان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درحالیکه مردم سودان همچنان در حال اعتراض به ادامه حضور نظامیان و مقامات وابسته به رژیم سابق در قدرت هستند، ریاض و ابوظبی با اختصاص ۳ میلیارد دلار کمک نقدی، غذایی و دارویی به نظامیان این کشور تلاش دارند، اوضاع در این کشور را به سود خود تثبیت کنند.

آگهی

عربستان و امارات اعلام کردند به سودان ۳ میلیارد دلار کمک مالی می کنند. این کمک ۳ میلیاردی شامل ۵۰۰ میلیون دلار نقد خواهد بود که به صورت سپرده تحویل بانک مرکزی سودان می‌شود.۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باقیمانده به صورت کمک‌های غذایی و دارویی و محصولات نفتی خواهد بود.

این کمک‌ها قرار است به فرماندهان نظامی که به جای عمر البشیر قدرت را در سودان به دست گرفته‌اند تحویل داده شود.

خبرگزاری دولتی عربستان می‌گوید: «این کمک‌ها برای تقویت اوضاع مالی سودان، افزایش ثبات در نرخ ارز و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی این کشور صورت می‌پذیرد.»

بیشتر بخوانید:

دو کشور عربستان سعودی و امارات پیوندهای نزدیکی با عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان و معاونش محمد حمدان دارند. سودان و ارتش این کشور در ائتلاف عربی که به رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به یمن حمله کرده، حضور چشمگیری دارد. عمر البشیر رئيس جمهور پیشین سودان هم یکی از متحدین عربستان و امارات در حمله این دو کشور به یمن بود.

این کمک‌های ریاض و ابوظبی در حالی صورت می‌گیرد که مردم سودان همچنان در خیابان‌ها حضور دارند و خواهان کنار رفتن دیگر مقامات وابسته به رژیم عمر البشیر هستند. به نظر می‌رسد عربستان سعودی قصد دارد با اقدامی مشابه آنچه در قبال مصر و عبدالفتاح سیسی انجام داد، زمینه‌های استحکام ژنرال‌های نزدیک به خود را در سودان محکم کند.

عربستان و متحدان عربی آن در حاشیه خلیج فارس بدنبال کودتای سال ۲۰۱۳ عبدالفتاح سیسی در مصر و برافتادن حکومت محمد مرسی که با پیروزی در انتخابات بر سر کار آمده بود، با کمک ۱۵ میلیارد دلاری به یاری آقای سیسی و اقتصاد مصر شتافتند که پس از انقلاب به رکود شدید کشیده شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان سودانی با رد پیشنهاد انتخابات زودرس به جنبش خود ادامه می‌دهند

واکنش‌های بین‌المللی به تحولات سودان؛ از حمایت های محتاطانه تا انتقاد از کودتا

چگونه شبه نظامیان سودانی به محل فرمانده ارتش یورش بردند و بخش‌هایی از خارطوم را تصرف کردند؟