رویترز: آمریکا معافیت‌هایی برای ارتباط نهاد‌های طرف حساب سپاه درنظر می‌گیرد

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آمریکا برای اینکه شرکت‌ها و نهادهای غیرانتفاعی طرف قرارداد با سپاه پاسداران به طور خودکار مشمول تحریم واقع نشوند، معافیت‌هایی را در نظر گرفته است.

آگهی

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آگاه گزارش کرد دولت آمریکا برای اینکه شرکت‌ها و نهادهای غیرانتفاعی طرف قرارداد با سپاه پاسداران به طور خودکار مشمول تحریم واقع نشوند، معافیت‌هایی را در نظر گرفته است.

بنابراین اطلاعات، این معافیت‌ها از سوی شخص مایک پمپئو، وزیر خارجه، و در پاسخ به تقاضای مقامات رسمی شماری از کشورها همچون عراق صادر شده است تا این افراد و نهادها در صورت ارتباط با زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران لزوما مشمول رد درخواست ویزا نشوند.

این معافیت‌ها به این نهادهای تجاری و همچنین بشردوستانه اجازه می‌دهد در داخل ایران، جایی که سپاه پاسداران نیروی عظیم اقتصادی محسوب می‌شود، به فعالیت خود ادامه دهند بدون آنکه از قرار گرفتن در لیست تحریم آمریکا واهمه داشته باشند.

در عین حال و بر اساس همین گزارش دولت آمریکا این حق را برای خود محفوظ دانسته است که در صورت ارائه «تجهیزات خدماتی» به سپاه پاسداران، کارمندان دولت‌های خارجی، موسسه‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های تجاری را تحریم کند.

بیشتر بخوانید:

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت: «تنها وارد شدن به گفتگو با مقامات رسمی سپاه پاسداران فعالیت تروریستی محسوب نمی‌شود. هدف نهایی ما این است که نهادهای دولتی و غیردولتی را وادار کنیم از تجارت با سپاه پاسداران دست بکشند.»

دولت آمریکا روز ۸ آوریل سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار داد.

در بیانیۀ کاخ سفید که به همین مناسبت منتشر شد آمده بود:«سپاه پاسداران ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و اجرای اهداف تروریستی جهانی این رژیم است... اگر شما در حال داد و ستد با سپاه پاسداران هستید، به تامین بودجۀ تروریسم کمک می‌کنید.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف به سازمان ملل: اقدام آمریکا در تحریم سپاه خطرناک است

نخست وزیر عراق: تلاش می‌کنیم جلوی تصمیم آمریکا درباره سپاه را بگیریم

آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد