دومین زلزله بالای ۶ ریشتر بار دیگر فیلیپین را تکان داد

 زلزله ۶.۴ ریشتری فیلیپین را لرزاند
زلزله ۶.۴ ریشتری فیلیپین را لرزاند Copyright Allan Belleza vía REUTERS
Copyright Allan Belleza vía REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات دولتی در فیلیپین در گزارشی جدید از میزان خسارات و تلفات زمین لرزه ۶.۱ ریشتری روز دوشنبه اعلام کردند که شانزده تن در این سانحه طبیعی جان خود را از دست داده اند.

آگهی

زلزله ای به قدرت ۶.۴ در مقیاس ریشتر جزیره سامار واقع در مرکزمجمع الجزایر جزایر فیلیپین را به لرزه درآورد.

موسسه لرزه نگاری و زمین شناسی آمریکا موسوم به یواس‌جی‌اس در حالی از وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در فلیپین خبر داده است که مناطقی در شمال این کشور روز دوشنبه نیز دسستخوش زلزله ای مرگبار شده بود.

زمین لرزه جدیدی که عصر سه شنبه فیلیپین را به لرزه درآورد در منطقه ای واقع در صدها کیلومتری جنوب کانون زلزله روز گذشته به وقوع پیوسته است. موسسه لرزه نگاری و زمین شناسی آمریکا در گزارش اولیه خود از قدرت ۶.۶ ریشتری زمین لرزه روز سه شنبه خبرداده بود اما دقایقی بعد در نسخه اصلاحی قدرت دقیق زلزله را ۶.۴ ریشتر اعلام کرد.

زمین لرزه جدید که هنوز از میزان خسارات و تلفات احتمالی آن گزارش دقیقی در دست نیست سبب ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان جزیره سامار شد و بسیاری از ساکنان این جزیره به محض احساس لرزش در منازل مسکونی خود به خیابان ها ریختند.

نخستین تصاویر ارسالی از سوی برخی رسانه های محلی حکایت از ایجاد شکاف در سطوح خیابان ها، ریزش دیوارها و شکسته شدن شیشه ساختمان ها در مناطق زلزله زده دارد.

از سوی دیگر مقامات دولتی در فیلیپین در گزارشی جدید از میزان خسارات و تلفات زمین لرزه ۶.۱ ریشتری روز دوشنبه اعلام کردند که شانزده تن در این سانحه طبیعی جان خود را از دست داده اند و بیشتر قربانیان را ساکنان استان پامپانگا تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش صدها نفر نیز به دلیل قرار گرفتن در زیر آوار و یا اصابت اشیاء سقوط کرده در جزیره مانیل زخمی شده اند.

زمین لرزه روز دوشنبه همچنین بیش از چهارصد پس لرزه را به همراه داشته و با توجه به زلزله شدید روز سه شنبه احتمال می رود شمار قربانیان تا ساعات آینده افزایش یابد.

فیلیپین مجمع الجزایری است در اقیانوس آرام که بر روی «کمربند آتش» واقع شده است. این مسئله زمینه برخورد صفحات تکتونیکی و وقوع زمین لرزه های مداوم را فراهم کرده و به فعال شدن بیشتر فعالیت های آتش فشانی کمک می کند.

مرگبارترین زمین لرزه فیلیپین در سال ۱۹۷۶ به وقوع پیوست که دست کم هشت هزار کشته برجای گذاشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف بقایای گونه ناشناخته‌ای از انسان در غاری در فیلیپین

اندونزی؛ بیش از هزار نفر در جریان زمین لرزه و سونامی ناپدید شده اند

رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و فیلیپین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی