پیونگ یانگ: کیم و پوتین به زودی در روسیه با یکدیگر ملاقات می‌کنند

 پیونگ یانگ تایید کرد: اون و پوتین در روسیه با یکدیگر ملاقات می کنند
پیونگ یانگ تایید کرد: اون و پوتین در روسیه با یکدیگر ملاقات می کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملاقات رهبران روسیه و کره شمالی دو ماه پس از نشست پر سر و صدا اما ناکام و بدون نتیجه کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ویتنام انجام خواهد شد.

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به زودی برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عازم مسکو خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه ضمن تایید آنچه پیشتر کرملین از آن خبر داده بود ضمن اعلام سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون به مسکو تصریح کرد: «این سفر به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صورت می گیرد و رهبران دو کشور در جریان این سفر با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.»

در خبر کوتاه خبرگزاری رسمی کره شمالی که به این موضوع اختصاص دارد به محل انجام ملاقات میان سران دو کشور اشاره ای نشده است.

کرملین هفته گذشته بدون ارائه توضیحات بیشتر اعلام کرده بود که رئیس جمهوری روسیه و رهبر کره شمالی در نیمه دوم ماه آوریل در روسیه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

برخی منابع نیز از بندر «ولادی‌وستوک» واقع در شرق روسیه به عنوان محل احتمالی ملاقات میان سران دو کشور روسیه و کره شمالی خبر داده اند.

این نخستین ملاقات رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری روسیه محسوب می شود که به گزارش برخی منابع چهارشنبه یا جمعه صورت خواهد گرفت. آخرین ملاقات میان سران دو کشور هشت سال پیش میان کیم جونگ-ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی و دمیتری مدودف انجام شده بود.

روسیه از روابط عادی و دوستانه‌ای با کره شمالی برخوردار است و تامین کننده بخشی از نیازها و مایحتاج غذایی این کشور محسوب می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همواره از دیرباز آمادگی خود را برای ملاقات با رهبر کره شمالی اعلام کرده بود.

ملاقات رهبران روسیه و کره شمالی دو ماه پس از نشست پر سر و صدا اما ناکام و بدون نتیجه کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ویتنام انجام خواهد شد.

آخرین دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا در هانوی که بسیاری از مقامات آمریکایی نسبت به فرجام آن ابراز خوشبینی کرده بودند بدون دستیابی به توافق بر سر زرادخانه هسته های کره شمالی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

کیم جونگ اون پس از به بن بست رسیدن گفتگوها با آمریکا اینک در پی حلب حمایت های بین المللی از سوی دیگر کشورها و قدرت های جهانی است تا تلاش واشنگتن برای در انزوا نشان دادن پیونگ یانگ را خنثی کند.

رهبر کره شمالی به همین منظور طی یک سال گذشته در چهار نوبت با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرده و اینک به دنبال نزدیک تر شدن به بزرگترین رقیب سنتی آمریکا در عرصه بین المللی است.

روسیه پیش از این بارها خواستار لغو تحریم های بین المللی بر ضد کره شمالی شده بود. این در حالیست که ایالات متحده آمریکا تاکنون چند بار مسکو را به کمک و یاری رساندن به پیونگ یانگ برای نقض این تحریم ها متهم کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی یک «سلاح تاکتیکی هدایت شونده» جدید را آزمایش کرد

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد

رهبر کره شمالی از بمب افکن‌‌های اتمی و یک کشتی جنگی روسیه بازدید کرد