رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین طبق سنت خانوادگی با قطار سفر کرد

سفر رهبر کره شمالی به روسیه
سفر رهبر کره شمالی به روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک شبکه تلویزیونی روسیه درگزارشی به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد که بررسی وضعیت شبه جزیره کره ومسائل مربوط به خلع سلاح هسته‌ای بخشی از محورهای گفتگو با ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود.

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که پیش از این خبر ملاقات قریب‌الوقوع وی با ولادیمیر پوتین از سوی کرملین مورد تایید قرار گرفته بود روز چهارشنبه با قطار از مرز روسیه گذشت.

یک شبکه تلویزیونی روسیه در گزارشی به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد که بررسی وضعیت شبه جزیره کره ومسائل مربوط به خلع سلاح هسته‌ای بخشی از محورهای گفتگو با ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود.

رهبر کره شمالی صبح چهارشنبه لبخند به لب، سوار واگن اختصاصی زیتونی رنگ و نمادینی شده بود که طبق سنت خانوادگی به طور معمول از آن برای سفرهای خارجی استفاده می‌شود.

این واگن قطار که پدر رهبر فعلی کره شمالی نیز پیشتر برای سفر به روسیه از آن استفاده کرده بود پس از عبور از مرز راهی شهر ولادی‌وستوک شد تا سرنشینش را به موقع به قرار قبلی با ولادیمیر پوتین برساند.

تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی از کیم جونگ اون منتشر کرده وی را با لباسی تیره، ژستی غرورآمیز و در حال سلام دادن به مسئولان بلند پایه‌ای نشان می‌دهد که برای بدرقه وی شبانگاه به ایستگاه قطار آمده بودند.

بدرقه رهبر کره شمالی در ایستگاه قطار پیش از سفر به روسیه

این چهارمین بار است که رهبر کره شمالی برای سفر به خارج از کشور از قطار استفاده می‌کند، سفری به سوی مرز روسیه که هنوز اطلاعی دقیق از نقطه شروع آن در دست نیست و به گفته رسانه ها تنها ۹ ساعت به طول انجامید.

سفر ۹ ساعته به مرز روسیه بی شک نباید خسته کننده‌تر از سفر قبلی آقای کیم با قطار به سوی هانوی باشد که دو روز و نیم به طول انجامیده بود.

رهبر کره شمالی جدا از مسیری کوتاه، با امیدواری بیشتری نسبت به سفر قبلی گام به این مسیر گذاشته است، چرا که گعده این بار او با رقیب سنتی و دیرین دونالد ترامپ است که گفتگوها با وی در هانوی جز تشدید سوء‌تفاهم‌ها و اختلافات دستاورد دیگری به همراه نداشت.

بیشتر بخوانید:

لذت سفر با قطار یک سنت دیرین در خاندان کیم محسوب می شود زیرا پدر بزرگ و پدر کیم جونگ اون نیز همواره از این وسیله نقلیه برای سفرهای خود استفاده می‌کردند.

کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی که طی سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ قدرت را در این کشور در دست داشت ترسی غریب از سفرهای هوایی داشت و برای هفت سفر خود به چین و سه سفر به روسیه از قطار استفاده کرده بود. رهبر پیشین کره شمالی سال ۲۰۰۲ برای دیدار با ولادیمیر پوتین با قطار به شهر ولادی‌وستوک سفر کرده بود.

گفته می‌شود که دولت کره شمالی دو قطار اختصاصی دارد که هر یک هفده تا بیست و یک واگن را حمل می‌کنند. این قطارها به طور معمول با سرعتی کمتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و در صورت لزوم قادر به حمل خوردوهای زرهی و هلی کوپترهای کوچک هستند.

رهبر فعلی کره شمالی از مارس ۲۰۱۸ تاکنون چهار بار به چین، یک بار به ویتنام و یک بار نیز به سنگاپور سفر کرده که همه این سفرها با قطار صورت گرفته است. وی همچنین یک بار نیز برای ملاقات با رئیس جمهوری کره جنوبی در منطقه غیرنظامی و حائل میان دو کشور با قطار از خط مرزی کشورش عبور کرد.

کیم جونگ اون همچنین سه بار از پرواز هوایی برای عزیمت به چین و سنگاپور استفاده کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین مدال یادبود جنگ جهانی دوم را به کیم جونگ اون اهدا کرد

کیم جونگ-اون از دیدار با ولادیمیر پوتین به دنبال چیست؟

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید