انتقاد اتحادیه اروپا از روسیه برای طرح تسهیل ویزای شرق‌نشینان اوکراین

انتقاد اتحادیه اروپا از روسیه برای طرح تسهیل ویزای شرق‌نشینان اوکراین
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا از کاخ کرملین به دلیل تسهیل روند اعطای ویزای روسیه به شرق‌نشینان اوکراین انتقاد شدیدی کرد.

آگهی

اتحادیه اروپا با انتقاد از کاخ کرملین، طرح تسهیل روند اعطای ویزای روسیه برای شرق‌نشینان اوکراین را محکوم کرد. به گفته اتحادیه اروپا این طرح به تنش‌ها بین اوکراین و روسیه دامن می‌زند.

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای از روسیه خواست به مفاد توافق مینسک احترام بگذارد. در این بیانیه به روسیه هشدارداده شده است که نباید با ابتکارعمل‌های جدید، جدایی‌طلبان شرق اوکراین را «تحریک» کند.

اعلام طرح روسیه برای تسهیل روند اعطای ویزا به ساکنان شرق اوکراین در هفته‌ای رخ می‌دهد که اوکراین انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده و پترو پوروشنکو جایش را به ولودیمیر زیلینسکی، کمدین ۳۱ ساله داده است.

در حمایت از این انتخابات، فدریکا موگرینی، رئیس بخش سیاست خارجی و امورامنیتی اتحادیه اروپا هم سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین بار دیگر با برگزاری یک «انتخابات سالم» اهمیت و وابستگی خود به دموکراسی را اثبات کرد. به گفته موگرینی، انتخابات جدید می‌تواند برای روسیه «بهانه تازه برای بی‌ثباتی‌های بیشتر در اوکراین» باشد.

ولودیمیر زیلینسکی، بارها در تبلیغات انتخاباتی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت کرده بود. آلمان و فرانسه، دو کشور مهم عضو اتحادیه اروپا و امضاکننده پیمان مینسک نیز پنج شنبه طرح تسهیل ویزای شهروندان اوکراینی در روسیه را محکوم کردند.

توافق مینسک در سال ۲۰۱۵ به امضای روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین رسید. این توافق قرار بود ناجی صلح در شرق اوکراین باشد که به طور عملی این اتفاق هنوز میسر نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین قانون صدور گذرنامه روسیه به ساکنان مناطق تحت کنترل شورشیان اوکراین را امضاء کرد

ولادیمیر زیلنسکی کمدین پیروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شد

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود