کنشگران محیط زیست در لندن از قطارها بالا رفتند

کنشگران محیط زیست در لندن روی قطار رفتند
کنشگران محیط زیست در لندن روی قطار رفتند Copyright REUTERS/Simon Dawson
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه «شورش برای اعتراض» سعی دارد به کمک شیوه‌های نافرمانی مدنی، توجه‌ها را به وضعیت نگران کنندۀ محیط زیست و آینده سیارۀ زمین جلب کند.

آگهی

طرفداران محیط زیست عضو جنبش بین‌المللی موسوم به «شورش علیه انقراض» روز پنج‌شنبه در آخرین روز از دور جدید اعتراضات خود، فعالیت‌ها در مراکز اقتصادی لندن را هدف قرار دادند.

آنها وارد ساختمان بورس لندن شده و درهای ورودی به این ساختمان را بستند.

اعضای این گروه همچنین رفت و آمد متروها را در ایستگاه «کاناری وارف» لندن مختل کردند و در حالی که از قطارها بالا رفته بودند، پرده نوشته‌هایی را به اهتزاز درآوردند که روی آنها نوشته شده بود: «ادامۀ کسب و کار به شیوۀ کنونی مساوی با مرگ زمین است».

این گروه که سعی دارد به کمک شیوه‌های نافرمانی مدنی، توجه‌ها را به وضعیت نگران کنندۀ محیط زیست و آینده سیارۀ زمین جلب کند، از هفته گذشته اختلالات زیادی را در فعالیت‌های اقتصادی لندن بوجود آورده است.

مسدود کردن خیابانها بسیاری از مراکز کلیدی لندن از جمله پل واترلو و طاق مرمر (Marble Arch) که باعث ایجاد ترافیکی سنگین در این شهر و اختلال در رفت و آمد سرویس‌های حمل و نقل عمومی شد، همچنین تخریب یکی از درهای ساختمان شل و حضور نیمه برهنه در مجلس عوام بریتانیا از دیگر فعالیت‌های اعتراضی آنها در این هفته بود.

هدف آنها از این اقدامات، جلب توجه مراکز مالی-صنعتی به موضوع تغییرات آب و هوایی و تاثیر ویرانگر فعالیتهای صنعتی بر سیاره زمین اعلام شده است.

پلیس اعلام کرد که تا کنون ۱۰۸۸ نفر را در ارتباط با اعتراضات اخیر دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید:

معترضان اقلیمی برهنه در مجلس عوام بریتانیا

REUTERS/Simon Dawson
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فعالان محیط زیست خیابان‌های پرتردد لندن را مسدود کردند

انتقادها از پلیس بریتانیا به دلیل بازداشت معترضان ضد سلطنت؛ حواشی تاج‌گذاری چارلز سوم ادامه دارد

جنبش ضد سلطنت بریتانیا آماده اعتراض در مراسم تاجگذاری چارلز سوم؛ مجازات اخلال‌گران چه خواهد بود؟