رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

جشنواره «لینکس دبی»؛ از گردشگری فضایی تا خلاقیت در بازاریابی دیجیتال

جشنواره «لینکس دبی»؛ از گردشگری فضایی تا خلاقیت در بازاریابی دیجیتال

دوبی به تازگی میزبان جشنواره لینکس بود. این جشنواره، اولین جشنواره مربوط به خلاقیت در منطقه موسوم به MENA در خاورمیانه و شمال آفریقاست. امسال شرکت‌های پروازهای فضایی تجاری و مبتکران دنیای تبلیغات در عصر شبکه‌های اجتماعی مهمانان این جشنواره بودند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آگهی

لذت تجربه چند دقیقه بی‌وزنی در فضا

شرکت بریتانیایی موسوم به «ویرجین گلکتیک»‌ در حال تبدیل شدن به بزرگترین شرکت صنایع گردشگری فضایی است. تاکنون ۶۰۰ نفر از ۵۸ کشور جهان در لیست انتظار سفر با هواپیمای فضایی این شرکت هستند. لئوناردو دی کاپریو و جاستین بیبر از کسانی هستند که قرار است به فضا سفر کنند.

شرکت «ویرجین گلکتیک»‌ در قالب برنامه موسوم به «فضانوردان آینده» قرار است گردشگران را به مرزهای فضا بفرستد. سرریچارد برانسون، مدیر ارشد شرکت ویرجین گلکتیک معتقد است که قیمت سفرهای فضایی در آينده کاهش خواهد یافت.

او می‌گوید: «بیست سال دیگر هزینه کم‌تر خواهد شد. البته هنوز بسیار گران خواهد بود: شاید مثلاً به ۳۰ هزار دلار برسد. اما در حال حاضر برای کسانی که می‌خواهند زودتر به فضا سفر کنند و حاضرند یک میلیون دلار برای این کار خرج کنند چند جای خالی داریم.»

از نظر جیم کلاش، خبرنگار این هیجان ارزشش را دارد. او قرار است همسفر دی کاپریو و جاستین بیبر باشد و در لیست انتظار برای ۹۰ دقیقه پرواز است. آنها در این سفر خواهند توانست برای چند دقیقه هم که شده بی وزنی را تجربه کرده و گردی زمین را از فضا ببینند.

او می‌گوید:‌ «هرنوع هیجان زمینی را که فکرش را بکنید تجربه کرده‌ام. کاری که خیلی دوست دارم انجام دهم، پرواز در فضا است. در نتیجه برای من قدم بعدی سفر به فضاست. امیدوارم بتوانم در فضا بی وزنی را تجربه کنم و از آن لذت ببرم. برای همین چند لحظه ۴۰ هزار دلار داده‌ام.»

آگهی

بت موس، مربی ارشد آموزش فضانوردی در شرکت «ویرجین گلکتیک»‌ است. کار او آموزش «فضانوردان آینده»‌ است. او که به تازگی اولین مسافر آزمایشی سفر به فضا بود، می‌گوید:‌ «بهترین خاطره‌ای که از سفر به فضا دارم مربوط به زمان فرود روی کره زمین است. هیجان انگیز بود. اصلا انتظارش را نداشتم. می‌دانید در لحظه فرود، کره زمین تمیز و زیبا بود. از این ارتفاع خیلی زیباتر از چیزی است که تصورش را می‌کردم. شتاب حرکت بی‌وقفه بیشتر می‌شد. این را از دیگران هم شنیده بودم اما تا وقتی تجربه‌‌اش نکنید نمی‌توانید این حس را درک کنید.»

اما شرکت «ویرجین گلکتیک»‌ تنها شرکت برگزارکننده سفرهای فضایی نیست شرکت‌های «اسپیس ایکس» و شرکت «بلو اروجین»‌‌ جزء رقبای «ویرجین گلکتیک»‌ هستند.

طراح اصلی گردشگری فضایی در شرکت «اسپیس ایکس» الون موسک است.

شرکت آمریکایی «بلو اروجین»‌‌ را جف بیزوس بنیانگذار آمازون راه‌اندازی کرده‌است. او می‌گوید: «سفینه فضایی که ما ساخته‌ایم حامل مسافران فضاست. می‌خواهیم کاری کنیم که تا جایی که ممکن است امن باشد. می‌خواهیم آن را آزمایش کنیم. تمام مراحل آزمایش را انجام خواهیم داد و  وقتی همه چیز آماده شد، می‌توانیم سوار آن شویم.»

نیم قرن از زمانی‌که پای اولین انسان به کره ماه رسید می‌گذرد. شرکتی که بتواند اولین گردشگر را به کره ماه بفرستد مرز جدیدی را در سفرهای تجاری فضایی خواهد گشود.

سفر به فراسوی مرزهای صنعت تبلیغات و بازاریابی نیاز به خلاقیت دارد

جشنواره موسوم به «لینکس»‌ در دوبی امسال همچنین میزبان کسانی بود که با رد شیوه‌های سنتی تبلیغات، به دنبال الگوهای جدید بازاریابی در دنیای دیجیتال هستند.

شرکت‌کنندگان در جشنواره «لینکس» می‌گویند امروزه موفقیت در تبلیغات نیاز به تنوع بخشیدن به کمپینهای تبلیغاتی دارد. انتظار می‌رود هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به پنجاه میلیارد دلار برسد.

شرکت‌هایی مانند توییتر که تقریبا ۸۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند می‌گویند که خاورمیانه، از نظر تبلیغات یکی از سریع‌ترین مناطق رو به رشد است.

الکس جوزفسان از توییتر می‌گوید:‌ «برندهای مختلفی که در حوزه‌های متفاوت فعالیت می‌کنند- از صنایع گرفته تا خودروسازی و مخابرات و خدمات مالی- برای تبلیغ از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آنها با بررسی الگوی رفتار مخاطبان در توییتر، نه تنها استراتژی‌هایشان مربوط تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی تعیین می‌کنند، بلکه برای تبلیغات خارج از توییتر نیز الهام می‌گیرند.»

نسل هزاره شیوه‌های سنتی بازاریابی را نمی‌پسندد و سعی در برهم زدن الگوهای رایج عالم تبلیغات دارد.

آگهی

حسین دجانی از بخش بازاریابی و تبلیغات شرکت نیسان می‌گوید: «جوانان از خود می‌پرسند چرا ماشین بخرند و به‌جایش به سفر نروند یا امکان به‌راه‌انداختن کسب‌و‌کار را آزمایش نکنند؟ مثلا آپارتمان بخرند و از آپارتمانشان پول در بیاورند مثلاً با اجاره‌دادنش روی شبکه ایربی‌اندبی Airnbnb.»

جشنواره لینکس امسال یک مهمان ویژه هم داشت:‌ استیو هاردی کمدیمن معروف آمریکایی و برنده جایزه امی. او درباره خلاقیت در عصر دیجیتال می‌گوید: «اگر آمادگی ذهنیش را داشته باشید می‌توانید گوجه‌فرنگی بکارید و میلیون‌ها دلار کاسب شود. اما بیشتر جوان‌ها این آمادگی ذهنی را ندارند زیرا گوگل فریب‌شان داده است. گوگل باعث شده است جوان‌ها فکر کنند همه چیز را می‌دانند. اما من فکر می‌کنم تنها با گوگل‌ نمی‌توانید به موفقیت برسید.»

این ایده هم برای کسانی که می‌خواهند کمدین شوند و هم برای مدیران تبلیغاتی آینده مثل هاروی که خواهند حرف‌های‌شان از راه‌های جدید به گوش مخاطبان برسانند، جذاب و الهام بخش است.

جنگ‌های تجاری دوسوی آتلانتیک

جبهه دیگری در جنگ‌های تجاری آمریکا باز شده است: از سال ۲۰۰۴ ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی درگیر جنگ و جدل بر سر کمک‌های مالی به صنایع هواپیماسازی هستند. طرفین یکدیگر را متهم به کمک‌های دولتی به غول‌های هواپیماسازی خودشان می‌کنند: بویینگ در آمریکا و ایرباس در اروپا. 

این درگیری قدیمی اخیرا به نقطه اوج خودش نزدیک شده است.

دونالد ترامپ اخیرا در توییت‌های پی‌درپی تهدید کرده است که تعرفه‌های جدیدی بر کالاهای اروپایی- از شراب گرفته تا هواپیماهای غول‌پیکر- وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهوری آمریکا در توییتی نوشته است.‌«سازمان تجارت جهانی پذیرفته است که کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ایرباس، به ایالات متحده ضرر می‌رساند و به همین دلیل ایالات متحده روی محصولات اتحادیه اروپا ۱۱ میلیون دلار تعرفه می‌گذارد! اتحادیه اروپا سال‌هاست از حسن‌نیت امریکا سوء‌استفاده می‌کند این وضع به‌زودی خاتمه خواهد یافت!» 

کمیسیون اروپا هم به سرعت دست به اقدام متقابل زد: شاید به زودی برخی از محصولات آمریکایی مانند سس کچاب و سیگار امریکایی مشمول تعرفه‌های اتحادیه اروپا شوند.

دانیل روساریو، سخنگوی کمیسیون اروپا می‌گوید:‌ «در مجموع، این فهرست حدود بیست میلیارد دلار صادرات ایالات متحده به اتحادیه‌ اروپا را شامل می‌شود. برای هر نوع تصمیم‌گیری در زمینه اقدامات متقابل باید تصمیم نهاییِ سازمان تجارت جهانی در نظر گرفته شود.»

این فهرست پس از آن تهیه شد که سازمان تجارت جهانی گزارشی را منتشر و تأیید کرد که کمک‌های دولت ایالات متحده به بویئنگ هم‌چنان باعث ضررهای مهم برای ایرباس خواهد بود که شامل کاهش فروش هم می‌شود.

این اختلافات همراه با جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین و تعرفه‌های کنونی امریکا بر فولاد و آلومینیوم اروپا برخی از سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.

ویلیام اونیل، استراتژیست سرمایه‌گذاری است و می‌گوید:‌ « وضع تعرفه‌های بیشتری از سوی طرف‌های تجارت بین‌المللی بازار را نگران خواهد کرد. چون نمی‌دانید چه چیزهای دیگری در راه است. بنابراین این روزها صاحبان سرمایه نگران این هستند که بر سر صنعت هواپیما‌سازی، دور جدیدی از جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا آغاز شود.»

از نظر چیچیلیا مالمستور کمیسیر تجاری اتحادیه اروپا دستیابی به یک توافق برد- برد هنوز هم ممکن است. او می‌گوید: «روشن است که اختیار کار در دست آمریکایی‌هاست. هر موقع آنها آماده شوند ما هم آماده خواهیم بود. موضوع این مذاکرات محدود است اما امکان برد برای هر دو طرف وجود دارد و همه بر سر مواضع ما توافق کرده‌اند در نتیجه ما در مذاکرات دقیقاً همین پیشنهادها را مطرح می‌کنیم.»

باید صبر کرد و دید آیا دونالد ترامپ که خودش را «معامله‌گر صاحب‌سبک» می‌داند، خواهد توانست راه‌حل میانه‌ای با بروکسل، پکن و فراسوی اینها پیدا کند.