دست کم ۲۲ نیروی هوادار دولت سوریه در یورش مخالفان در حلب کشته شدند

دست کم ۲۲ سرباز هوادار رژیم سوریه در یورش مخالفان در حلب کشته شدند
دست کم ۲۲ سرباز هوادار رژیم سوریه در یورش مخالفان در حلب کشته شدند Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درگیری مسلحانه در این روز با دخالت هواپیماهای روسی و بمباران مواضع مخالفان پایان گرفت. جنگنده‌های روسی به عملیات خود در روز شنبه ادامه دادند.

آگهی

در جریان حمله دو گروه مخالف دولت بشار اسد در سوریه، دست کم ۲۲ نیروی هوادار دولت کشته و ده‌ها تن دیگر از آنان مجروح شدند.

به گزارش ناظران حقوق بشر سوریه، این حمله روز شنبه ۷ اردیبهشت به دست دو گروه وابسته به شبکه القاعده یعنی «هیئت تحریر شام» و «تنظیم حراس الدین» (سازمان نگهبانان دین) در استان حلب واقع در شمال این کشور روی داد.

رامی عبدالرحمان، مدیر این سازمان مردم‌نهاد به خبرگزاری فرانسه گفت که شبه‌نظامیان این دو گروه در نخستین ساعات بامداد روز شنبه به مواضع نیروهای هوادار رژیم بشار اسد در جنوب و جنوب غربی استان حلب یورش برده‌اند. به گفته این کنشگر، درگیری مسلحانه در این روز با دخالت هواپیماهای روسی و بمباران مواضع مخالفان پایان گرفت. جنگنده‌های روسی به عملیات خود در روز شنبه ادامه دادند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در این درگیری هشت تن از مهاجمان مخالف دولت سوریه نیز کشته شدند.

در روز جمعه نیز در جریان حمله جنگنده‌های روسی به مواضع مخالفان سوریه در استان‌های حماه و ادلب ۱۵ شهروند غیرنظامی کشته شدند. روسیه در حالی به منطقه ادلب حمله کرد که نمایندگان این کشور در همان روز به اتفاق نمایندگان ایران و ترکیه در پایان گفتگوهای دو روزه صلح سوریه در نورسلطان قزاقستان، بر لزوم حفظ ثبات در استان ادلب سوریه تأکید کرده بودند.

جنگ داخلی سوریه که از سال ۲۰۱۱ میلادی در این کشور آغاز شده تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار کشته بر جای نهاده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها سرباز و نیروی وفادار به رژیم سوریه در حملات داعش کشته شدند

ارتش سوریه از حمله هوایی اسرائیل به شهر حلب خبر داد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد