آمریکا و ژاپن بر تمایل مشترک برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند

آمریکا و ژاپن بر تمایل مشترک برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند
آمریکا و ژاپن بر تمایل مشترک برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند Copyright ایرنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سران آمریکا و ژاپن در گفتگوی خود اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران «مسیر خود را تغییر داده و اهدافی صلح‌جویانه‌تر را در پیش بگیرد».

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بر «تمایل مشترک» خود برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند.

این خبر را خبرگزاری رویترز شامگاه شنبه ۷ اردیبهشت به نقل از ویلیام هگرتی، سفیر آمریکا در ژاپن منتشر کرد. به گفته این مقام آمریکایی در گفتگو با خبرنگاران، سران آمریکا و ژاپن در گفتگوی خود اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران «مسیر خود را تغییر داده و اهدافی صلح‌جویانه‌تر را در پیش بگیرد».

به گفته آقای هگرتی، دونالد ترامپ و شینزو آبه همچنین بر تمایل مشترک خود بر توقف نظامی‌سازی بخش‌های مورد مناقشه در دریای چین شرقی به دست دولت پکن تأکید کردند.

رویترز جزئیات بیشتری در مورد این گفتگو منتشر نکرده است، اما نخست وزیر ژاپن به تازگی بر پایبندی کشورش به برجام تأکید کرده بود. او در جریان نشست سران اتحادیه اروپا و ژاپن که عصر پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، به همراه رهبران اتحادیه اروپا و به رغم فشارهای فزاینده آمریکا بر جمهوری اسلامی، بر پایبندی کشورش به برجام تأکید ورزیده بود.

بیشتر بخوانید:ژاپن و اتحادیه اروپا بار دیگر از برجام حمایت کردند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: گمانه‌زنی درباره سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران دور از واقعیت است

شرکت دولتی نفت چین واردات از ایران را متوقف کرد

روحانی: صادرات نفت ایران به صفر نمی‌رسد، ۶ راه هست