مرگ ۲۷۲ مأمور شمارش آراء انتخابات اندونزی بر اثر فشار کار

مرگ ۲۷۲ مأمور شمارش آراء انتخابات اندونزی بر اثر فشار کار
مرگ ۲۷۲ مأمور شمارش آراء انتخابات اندونزی بر اثر فشار کار Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات اندونزی روز یکشنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر همچنین گفت هزار و ۸۷۸ نفر از این کارمندان نیز بیمار شده‌اند.

آگهی

دست کم ۲۷۲ تن از مأموران شمارش آراء انتخابات در اندونزی تاکنون به دلیل فشار و استرس ناشی از شمارش دستی و نیز خستگی و بیماری ناشی از ساعات زیاد کار جان خود را از دست داده‌اند.

عارف پریو سوسانتو، سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات اندونزی روز یکشنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر همچنین گفت هزار و ۸۷۸ نفر از این کارمندان نیز بیمار شده‌اند.

حدود ۷ میلیون نفر در اندونزی همچنان مشغول شمارش آراء انتخاباتی هستند که روز ۲۸ فروردین در این کشور برگزار شد. این افراد مجبورند در شرایط سخت و در شیفت‌های شبانه کار کنند که این کار سبب خستگی جسمی و روحی شدید آنها می‌شود. ظاهرا هیچ کدام از این مأموران که بیشترشان کارمند موقت و قراردادی هستند، پیش از آغاز به کار مورد معاینه پزشکی قرار نگرفته‌اند تا وضعیت جسمی آنها با کار خواسته شده مطابقت داده شود.

دسترسی آسان به اخبار روز جهان با اپلیکیشن یورونیوز

دولت اندونزی برای صرفه جویی در هزینه‌ها این بار تصمیم به تجمیع دو انتخابات گرفت و به این ترتیب برای نخستین بار در این کشور انتخابات سراسری پارلمانی و ریاست‌جمهوری همزمان برگزار شد.

کمیسیون انتخابات اندونزی گفته است دولت به خانواده‌های متوفیان ۳۶ میلیون روپیه (حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار) غرامت پرداخت می‌کند.

جمعیت اندونزی حدود ۲۶۱ میلیون نفر است که از این تعداد ۱۹۳ میلیون نفر در انتخابات اخیر واجد شرایط رأی دادن بوده‌اند. ۸۰ درصد از این افراد در انتخابات پیش‌گفته در ۸۰۰ هزار شعبه رأی‌گیری در سراسر کشور شرکت کردند.

تاکنون هم جوکو ویدودو، رئیس جمهوری فعلی و هم رقیب اصلی او پرابوو سوبیانتو، خود را برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند. اما نتایج اولیه شمارش آرا حکایت از پیشتازی آقای ویدودو دارد. کمیسیون قرار است تا روز یکم خرداد آینده نتیجه نهایی شمارش آرا هر دو انتخابات را اعلام کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شش کشته و صدها زخمی حاصل ناآرامی پس از انتخابات اندونزی

ویدئو؛ ۱۲ زن و مرد به دلیل رابطه خارج از ازدواج در اندونزی تازیانه خوردند

تجمع معترضان اکوادوری بدلیل طولانی شدن شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری