یونکر: لهستان هیچگاه از اتحادیه اروپا خارج نمی شود

یونکر: لهستان هیچگاه از اتحادیه اروپا خارج نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونکر: لهستان هیچگاه از اتحادیه اروپا خارج نمی شود

آگهی

ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا می گوید لهستان هیچ گاه از اتحادیه اروپا خارج نخواهدشد حتی اگر حزب ضداروپایی حاکم در انتخابات اروپایی ماه مه پیروز میدان باشد.

یونکر که با روزنامه رچپوسپولیاتن لهستان مصاحبه می کرد در پاسخ به سوالی درباره «پولکسیت»، خروج لهستان از اتحادیه اروپا، همانند برکسیت، قاطعانه پاسخ داد : «نه». وی تاکید کرد که «لهستان با ماست چرا که ارز شهای مشترک داریم.»

سخنان رییس کمیسیون اروپا در حالی است که مخالفان حزب حاکم، PIS، می گویند با ادامه حکمرانی این حزب در لهستان، این کشور بزودی از اتحادیه اروپا خارج می شود.

حزب حاکم لهستان در سه سال اخیر تنش های زیادی با کمیسیون و پارلمان اتحادیه اروپا داشته است. مقامات اتحادیه اروپا بارها دولت حاکم لهستان را متهم به عدم احترام به «دموکراسی» کرده اند.

رییس لوکزامبورگی کمیسیون اروپا که تا کمتر از شش ماه دیگر باید پست ریاست را به فرد جدیدی واگذار کند در سال های گذشته سعی فراوانی کرد تا لهستان به عنوان مهم ترین عضو اتحادیه اروپا در شرق قاره سبز با تصمیم های اتحادیه اروپا همکاری کند که این اتفاق در سال های اخیر نه تنها نیفتاد، بلکه به عنوان مثال درباره بحران پناهجویان و سیاست هایی ضدمهاجرتی که این کشور دنبال کرد اتحادیه اروپا آنها را تنبیه و به دولت لهستان هشدار داده شد.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات لهستان؛ بخت اقتدارگرایان از اپوزیسیون بیشتر است

انتخابات پارلمان اروپا؛ شهروندان ایتالیا از مشکلات خود می‌گویند

فن در لاین در آستانه انتخابات: در ریاست کمیسیون اروپا ابقا شوم کمیسر جدید دفاعی تعیین می‌کنم