بروز نقص فنی و کمبود برق در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایستگاه فضایی بین المللی
ایستگاه فضایی بین المللی Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز دوشنبه ۲۹ آوریل نقص فنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی سبب شد تا این ایستگاه نتواند یک محموله تدارکاتی ارسالی را به موقع دریافت کند.

آگهی

نقص فنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی روز دوشنبه ۲۹ آوریل سبب شد تا این ایستگاه نتواند یک محموله تدارکاتی ارسالی را به موقع دریافت کند.

قرار بود شرکت اسپیس‌ایکس این محموله را با فضاپیمای دراگون خود روز چهارشنبه ۱ مه ارسال کند، اما بروز نقص در عملکرد یک دستگاه قدیمی انتقال قدرت در ایستگاه فضایی سبب شد تا دو منبع تغذیه از مدار خارج شوند و برنامه لغو شود. 

سازمان فضایی ناسا گفته است شش منبع تغذیه دیگر بدون مشکل کار می‌کنند و فضانوردان در سلامت هستند، اما به دلیل بروز نقص فنی برنامه ارسال کپسول حاوی تدارکات به ایستگاه فضایی تا دستکم روز جمعه و زمان رفع کامل مشکل به تعویق افتاده است.

بازوی خارجی تعبیه شده در ایستگاه فضایی اکنون به دلیل این مشکل تنها با یک منبع کار می‌کند. این بازو وظیفه دارد در زمان نزدیک شدن فضاپیمای حامل تدارکات ارسالی آن را همانند یک چنگک در فضا بگیرد.

صفحه‌های خورشیدی برق مورد نیاز ایستگاه فضایی را تامین می‌کنند و پیدا شدن هرگونه اشکال در سیستم می‌تواند منجر به قطع برق شود و عملیات فضایی را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال کشف سیاره قابل سکونت برای انسان

کاخ سفید از ناسا خواست برای کره ماه استانداردهای زمانی تعیین کند

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟