پمپئو: مادورو آماده فرار به کوبا بود روسیه نگذاشت

پمپئو: مادورو آماده فرار به کوبا بود روسیه نگذاشت
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان درگیری های روز سه شنبه در سراسر ونزوئلا بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند.

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه آماده خروج از این کشور به مقصد کوبا بود اما روسیه او را از این کار منصرف کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «[مادورو] هواپیمایش روی باند بود. بنا به اطلاعات ما او امروز صبح آماده بود برود اما روسها به وی گفتند بماند.»

سخنان مایک پمپئو در حالی بیان می شود که خیابان های ونزوئلا روز سه شنبه به دنبال فراخوان خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و مخالفان بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رهبر مخالفان ونزوئلا روز سه شنبه با انتشار ویدئویی از خود به همراه گروهی از نظامیان این کشور از مردم خواسته بود با حضور در خیابان ها به دوران زمامداری نیکلاس مادورو خاتمه دهند.

به دنبال این فراخوان درگیری های گسترده ای بین نیروهای امنیتی ونزوئلا و مخالفان دولت روی داد. در جریان این درگیری ها ۶۹ نفر در کاراکاس، پایتخت مجروح شدند. آمار زخمی ها در سراسر ونزوئلا از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.

در حالی که خوان گوایدو در ویدئوی روز سه شنبه خود در نزدیکی یک پایگاه هوایی با گروهی از اعضای گارد ملی ونزوئلا ظاهر شده بود اما از نظر اغلب تحلیلگران همچنان نشانه ای از اعلام وفاداری ارتش به مخالفان دولت دیده نمی شود.

با این حال خوان گوایدو روز سه شنبه در سخنان خود تاکید کرد: «می دانیم که مادورو از حمایت و احترام نیروهای نظامی برخوردار نیست.»

فراخوان گوایدو برای «بزرگترین راهپیمایی تاریخ»

رهبر مخالفان ونزوئلا از هواداران خود خواسته است روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی کارگر در «بزرگترین راهپیمایی» تاریخ این کشور شرکت کنند.

وی بر ادامه اعمال فشار بر دولت نیکلاس مادورو تاکید کرده است. بسیاری از مخالفان دولت ونزوئلا طی هفته های گذشته از عدم موفقیت خوان گوایدو در سرنگونی دولت این کشور سرخورده شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز تحریم نفتی آمریکا علیه ونزوئلا

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

انگلیسی حرف زدن عجیب مادورو؛ «جنون نازی‌گونه نتانیاهو می‌تواند ما را به جنگ جهانی سوم بکشاند»