اعلام حمایت قاطعانه اتحادیه اروپا از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا

اعلام حمایت قاطعانه اتحادیه اروپا از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدریکا موگرینی می گوید در راستای حمایت از منافع شرکت های اروپایی فعال در کوبا، اتحادیه اروپا پای آمریکا را به سازمان تجارت جهانی می کشاند.

آگهی

اتحادیه اروپا می گوید در برابر تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا می ایستد و برای این کار یا پای ایالات متحده را به سازمان تجارت جهانی می کشاند و یا این که از تحریم های متقابل برای حفظ منافع شرکت هایش در کوبا استفاده می کند.

فدریکا موگرینی، رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا پنج شنبه گفت: « اعمال محدودیت های یک جانبه علیه کوبا متناقض با قوانین جهانی است و اتحادیه اروپا نسبت به این محدودیت ها موضع گیری خواهد کرد.»

خانم موگرینی به ارسال پرونده شکایت به سازمان تجارت جهانی و هم چنین ایجاد یک اساسنامه محرمانه که به شرکت های اروپایی فعال در کوبا اجازه می دهد برای درخواست غرامت از ایالات متحده اقدام کنند، اشاره کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا هم چنین در سخنان خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه از حمایت کشورهای دیگر هم برخوردار است البته وی نامی از این کشورها نبرد.

کانادا هم هفته گذشته و پس از اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه کوبا اعلام کرد که اجازه ضرر و زیان شرکت های کانادایی فعال در کوبا را نخواهد داد. تازه ترین تحریم ها کاخ سفید علیه دولت کوبا به بهانه حمایت هاوانا از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال می شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده آمریکا دو دیپلمات کوبایی را اخراج کرد

اسپانیا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا ۴۰۰ میلیون دلار در کوبا سرمایه‌گذاری می‌کند

وحشت از سقوط شهاب‌سنگ در کوبا