تشدید حملات روسیه و سوریه به آخرین پایگاه شورشیان در ادلب

تشدید حملات روسیه و سوریه به آخرین پایگاه شورشیان در ادلب
تشدید حملات روسیه و سوریه به آخرین پایگاه شورشیان در ادلب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شدت گرفتن حملات هوایی سوریه و روسیه به استان ادلب، آخرین پایگاه شورشیان که تحت کنترل هیئت تحریر شام قرار داد سبب شده است تا هزاران غیر نظامی از روز سه شنبه از خانه و کاشانه خود آواره شوند و به سوی اردوگاه هایی نزدیک به خط مرزی سوریه با ترکیه بگریزند.

آگهی

نظامیان سوریه در اقدامی هماهنگ با نیروی هوایی روسیه شامگاه چهارشنبه آخرین سنگر تحت کنترل شورشیان در مناطق شمالی این کشور را هدف حملات هوایی و بمباران های زمینی قرار دادند.

برخی منابع اپوزیسیون، نیروهای امدادی و ساکنان مناطق شمال غرب سوریه با تایید این خبر تاکید کرده اند که حملات چهارشنبه شب یکی از سنگین ترین حملات هوایی مشترک روسیه و سوریه طی هفته های اخیر بوده است.

شهرها و روستاهای شمال حما و جنوب ادلب که در این حملات هدف قرار گرفته اند در منطقه ای واقع شده اند که به موجب توافق ماه سپتامبر میان روسیه و ترکیه قرار بود از گزند حملات و تهاجمات نظامی در امان بمانند.

از سوی دیگر واشنگتن اوایل هفته جاری هشدار داده بود که تشدید خشونت ها در این منطقه حائل می تواند برهم زدن ثبات در منطقه را به همراه داشته باشد.

شدت گرفتن حملات هوایی سوریه و روسیه به استان ادلب، آخرین پایگاه شورشیان که تحت کنترل هیئت تحریر شام قرار داد سبب شده است تا هزاران غیرنظامی از روز سه شنبه از خانه و کاشانه خود آواره شوند و به سوی اردوگاه هایی نزدیک به خط مرزی سوریه با ترکیه بگریزند.

سازمان های دفاع غیرنظامی و بشر دوستانه فعال در ادلب تاکید کرده اند که حملات هوایی دامنه دار نیروهای روسیه و ارتش سوریه سبب تخریب بسیاری از تاسیسات پزشکی در این منطقه شده و زمینه ایجاد یک فاجعه انسانی را فراهم کرده است.

این درحالیست که رسانه های دولتی در سوریه به نقل از ارتش این کشور شورشیان را به انجام حملات متهم و اعلام کرده اند که ارتش سوریه در پاسخ به این حملات مواضع «گروه های تروریستی» در شهرهای شمال حما را هدف قرار داده اند.

گفتنی است که واشنگتن روز چهارشنبه از روسیه و سوریه خواسته بود با پرهیز از هرگونه حمله نظامی به تعهدات خود برای جلوگیری از شدت گرفتن خشونت ها در ادلب عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیردولتی که در جمع آوری اطلاعات و اخبار مناقشه این کشور به منابع گسترده محلی دسترسی دارد دست کم ۱۰ غیرنظامی در جریان حملات هفته های اخیر به منطقه ادلب کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد