آسوشیتدپرس: ترامپ معافیت مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید می‌کند

آسوشیتدپرس: ترامپ معافیت مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به این ترتیب روسیه و کشورهای اروپایی همچنان فرصت همکاری های هسته ای با تهران را برای دوره های ۴۵ و ۹۰ روزه خواهند داشت و تحریم های واشنگتن متوجه حال آنها نخواهد شد.

آگهی

در آستانه اتمام مهلت معافیت تحریمی برای ادامه همکاری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای کشورها با ایران، خبرگزاری آسیوشیتدپرس روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا از تمدید ۵ مورد از ۷ مورد معافیت تحریمی خبر داد. به این ترتیب روسیه و کشورهای اروپایی همچنان فرصت همکاری های هسته ای با تهران را برای دوره های ۴۵ و ۹۰ روزه خواهند داشت و تحریم های واشنگتن متوجه حال آنها نخواهد شد.

آسوشیتدپرس از نیروگاهها و مراکز هسته ای بوشهر و فردو، مجموعه آب سنگین اراک و همچنین راکتور تحقیقاتی تهران بعنوان مکانهایی نام برده که شامل این تمدید معافیت خواهند بود. البته دوره‌های معافیت‌ها نسبت به آنچه در برجام در نظر گرفته شده بود، تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده اند.

از قرار معلوم دولت دونالد ترامپ معافیت‌های مربوط به انتقال آب سنگین مازاد ایران به عمان را تمدید نکرده و مخالف مبادله اورانیوم غنی‌شده ایران با کیک زرد از روسیه است.

کاخ سفید به تازگی همچنین معافیت ۷ کشور برای خرید نفت ایران را نیز تمدید نکرد و فشار بر تهران را به بالاترین میزان از زمان خروج از برجام رساند.

وال استریت ژورنال هم روز جمعه ازعزم دولت آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران خبر داد. بنا بر گزارش این جریده آمریکایی هدف تحریم های جدید، بانک‌ها و شرکت‌هایی است که مبادله‌های تجاری‌شان با ایران به دلار است و این موضوع در وزارت خزانه داری آمریکا در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائيل خواهان برخورد آژانس انرژی اتمی با برنامه هسته‌ای ایران شد

سازمان انرژی اتمی ایران: ساخت کارخانه موتور سانتریفیوژ را آغاز می‌کنیم

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند