سخنگوی وزارت خارجه ایران: بحرین حد و اندازه خود را بداند

سخنگوی وزارت خارجه ایران: بحرین حد و اندازه خود را بداند
Copyright sipo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ایران از روی خیرخواهی و حق همسایگی از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره‌ای وابسته هم توصیه می کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند. قرن ها پیش حکیمان پارسی گفته اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی.»

آگهی

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه به سخنان شیخ احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین واکنش نشان داد.

وی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفته بود که بستن تنگه هرمز از سوی ایران «تهدیدی آشکار» علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس است و «حتی برای یک روز هم» به ایران «اجازه داده نمی‌شود» که تنگه هرمز را ببندد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اظهارات گفت که تهران «از روی خیرخواهی و حق همسایگی» به بحرین پیشنهاد می‌کند تا «حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند.» وی سپس افزود: «قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی.»

در پی افزایش تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران مقامات نظامی ایران تهدید کرده بودند در صورتی که نفت ایران از خلیج فارس عبور نکند، نفت سایر کشورها نیز عبور نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در سخنان روز شنبه خود تاکید کرد تا زمانی که «منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود، جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان تاکید دارد.»

تنش سیاسی میان دو کشور به‌ویژه در زمان ناآرامی‌های بحرین در سال ۲۰۱۱ میلادی شدت گرفت. منامه، تهران به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند.

این کشور در سال ۲۰۱۵ و پس از حمله به سفارت عربستان در تهران کلیه روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحرین برای بانک مرکزی و دو بانک دیگر ایرانی جرائم سنگین وضع کرد

صادرات نفتی ایران در ماه مه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

رضا نصری: بستن تنگه هرمز در شرایط اضطرار ممکن است