ناو لینکلن در راه خلیج فارس؛ بولتون: واکنش ما به حمله ایران بی‌رحمانه است

ناو لینکلن در راه خلیج فارس؛ بولتون: واکنش ما به حمله ایران بی‌رحمانه است
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای رژیم ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن با واکنشی بی‌رحمانه مواجهه خواهد شد.

آگهی

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای رژیم ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.

آقای بولتون همچنین تاکید کرد که آمریکا در پی جنگ با ایران نیست ولی برای پاسخ به حملات سپاه پاسداران و سایر نیروهای نظامی ایران، آمادگی لازم را داراست.

اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس کمتر از یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان تروریستی قرار داد. در مقابل، دولت ایران نیز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) را سازمانی تروریستی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد

یک سال پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، تنش میان دو طرف که با بازگشت تحریم‌های تجاری، مالی و نفتی آغاز شد، همچنان رو به افزایش است.

آمریکا از دو هفته پیش و با لغو معافیت‌های خریداران نفت ایران تلاش خود را برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران افزایش داده است.

در همین حال، رسانه‌های آمریکا از آغاز اعمال تحریم‌های تازه علیه اقتصاد ایران همزمان با سالگرد خروج این کشور از برجام خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی و محدودیت‌های هسته‌ای جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

دولت آمریکا هدف از تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اعمال فشار مالی بر این کشور برای توقف تحرکات منطقه‌ای، برنامه موشکی و هسته‌ای اعلام کرده است. با این وجود مقام‌های ایرانی نیز با تاکید بر ادامه سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی و هسته‌ای خود اعلام کرده‌اند که در صورت به صفر رسیدن صادرات نفت ایران مانع از ادامه جریان عادی نفت از تنگه هرمز خواهند شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است

یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به فروش اسرار نظامی در ازای دریافت ۴۲ هزار دلار متهم شد

سلاح آمریکایی که یک کشتی را در کمتر از ۳۰ ثانیه به دو نیم می‌کند