ابراز نگرانی ماکرون از وخامت اوضاع انسانی در ادلب سوریه

ابراز نگرانی ماکرون از وخامت اوضاع انسانی در ادلب
ابراز نگرانی ماکرون از وخامت اوضاع انسانی در ادلب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس آخرین گزارش ها، در جریان حمله روز سه شنبه ارتش سوریه و نظامیان نیروهای هوایی روسیه به مواضعی در آخرین پایگاه شورشیان در شمال غرب این کشور دست کم سیزده غیرنظامی کشته شدند.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه به شدت نسبت به شدت گرفتن خشونت ها در شهر ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اوضاع در این منطقه شمال غرب سوریه را که طی هفته های اخیر آماج حملات گسترده ارتش سوریه و متحدانش قرار گرفته وخیم و نگران کننده توصیف و تاکید کرد که «این حملات سبب هدف قرارگرفتن بیمارستان ها شده و طی روزهای اخیر شمار زیادی از غیرنظامیان را به کشتن داده است.»

آقای ماکرون در پیامی جداگانه تصریح کرده است: «وضعیت انسانی در سوریه بسیار بحرانی است و هیچ گزینه نظامی برای آن قابل پذیرش نیست. ما خواهان توقف خشونت ها هستیم و از تلاش سازمان ملل متحد برای اتخاذ یک راه حل سیاسی حمایت می کنیم.»

بر اساس گزارش های رسیده، در جریان درگیری های روز دوشنبه میان نیروهای ارتش و شورشیانی که تحت هدایت هیئت تحریر شام در این منطقه عمل می کنند دست کم ۵۳ شبه نظامی کشته شدند.

به گزارش سازمان ملل متحد در پی تشدید درگیری ها میان طرفین بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ماه فوریه گذشته تاکنون از این منطقه گریخته و آواره شده اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از دو طرف درگیر در آخرین پایگاه شورشیان در سوریه خواست که ضمن حفظ خویشتنداری و کاستن از میزان تنش برای حفاظت از جان غیر نظامیان تلاش بیشتری به خرج دهند.

بر اساس آخرین گزارش ها، در جریان حمله روز سه شنبه ارتش سوریه و نظامیان نیروهای هوایی روسیه به مواضعی در آخرین پایگاه شورشیان در شمال غرب این کشور دست کم سیزده غیرنظامی کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیردولتی که در جمع آوری اطلاعات و اخبار مناقشه این کشور به منابع گسترده محلی دسترسی دارد با تایید این حملات یادآور شد که چندین شهر و روستای استان ادلب و استان همجوار آن حماه به شدت در این حملات هدف قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش بسیاری از ساکنان مناطق یاد شده پس از مواجه شدن با حملات گسترده، تلاش کردند با استفاده از وسائل مختالف نقلیه از مهلکه بگریزند.

به گفته منبع یاد شده برخی از ساکنان که فاقد وسیله نقلیه بودند با تراکتور از منطقه گریخته و احشام را نیز با خود بردنند.

گفتنی است واشنگتن نیز به تازگی ضمن ابراز نگرانی از شدت گرفتن حملات هوایی ارتش سوریه و نظامیان روس به ادلب از مسکو خواست به تعهدات خود برای جلوگیری از بالاگرفتن تنش در این منطقه عمل کند.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مرگبار روسیه به ادلب همزمان با گفتگوهای صلح سوریه در قزاقستان

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد