اسپانیا اعطای پناهندگی سیاسی به رهبر اپوزسیون ونزوئلا را منتفی دانست

لئوپولدو لوپز از رهبران اپوزسیون ونزوئلا
لئوپولدو لوپز از رهبران اپوزسیون ونزوئلا Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جانشین وزیرخارجه اسپانیا که در بیروت به سر می‌برد روز ۳ مه امکان اعطای پناهندگی سیاسی به لئوپاردو لوپز، رهبر اپوزسیون ونزوئلا را که به سفارت این کشور در کاراکاس رفته است، رد کرد.

آگهی

جانشین وزیرخارجه اسپانیا امکان اعطای پناهندگی سیاسی به لئوپاردو لوپز، رهبر اپوزسیون ونزوئلا را که به سفارت این کشور در کاراکاس رفته است، رد کرد.

جوزف بورل سوم مه در این باره گفت آقای لوپز درخواست پناهندگی سیاسی نکرده است و اگر هم می‌کرد امکان اعطای آن نبود چرا که مطابق قوانین اسپانیا فرد متقاضی باید در خاک این کشور درخواست پناهندگی خود را تسلیم کند.

جانشین وزیرخارجه اسپانیا همچنین افزود این کشور آقای لوپز را به مقامات ونزوئلا تحویل نخواهد داد و اضافه کرد اسپانیا اطمینان دارد کاراکاس به مصونیت سفارت این کشور احترام خواهد گذاشت.

آقای بورل در عین حال گفت اسپانیا اجازه نخواهد داد سفارتش در ونزوئلا به مرکز سیاسی برای اپوزسیون تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

لئوپاردو لوپز، رهبر اپوزسیون ونزوئلا، روز۲ مه اعلام کرده بود تا رسیدن به آزادی دست از مبارزه با حکومت نیکلاس مادورو رئیس جمهور کنونی ونزوئلا نخواهد کشید.

آقای لوپز که در بیرون محوطه سفارت اسپانیا در کاراکاس با خبرنگاران صحبت می‌کرد با مقدم دانستن آزادی بر همه چیز گفت: «من خوشبینم و متقاعد شده‌ام به هدفی که در ذهن داریم خواهیم رسید و آزادی را به دست خواهیم آورد. »

لئوپاردو لوپز که از رهبران سرشناس اپوزسیون ونزوئلا به حساب می‌آید هفته گذشته پس از تحمل ۵ سال حبس، به وسیله آنچه «کمک نیروهای نفوذی هوادار مخالفان در ارتش» خوانده شده است توانست از زندان آزاد شود و به سفارت اسپانیا در پایتخت ونزوئلا پناه ببرد.

وی در حال گذراندن دوره ۱۴ سال حبس خود به اتهام ایجاد خشونت در تظاهرات علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، در سال ۲۰۱۴ بود.

آقای لوپز با بیان اینکه روز ۳۰ آوریل در پی صدور فرمان عفو «رئیس جمهور گوایدو» از زندان رها شده است، خطاب به شهروندان ونزوئلا در داخل و خارج این کشور اضافه کرد تا زمانی که «غصب» قدرت ادامه پیدا کند، حتی یک دقیقه هم از پای نخواهد نشست.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران ونزوئلا؛ سیاست خارجی ترامپ در بوته‌ آزمون

اخراج چهره مخالف ونزوئلا از کلمبیا؛ گوایدو: آزار و اذیت مادورو به بوگوتا رسیده است

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم