موگرینی خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران شد

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا Copyright عکس از خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۹ مه از اقدام ایران در کاهش اجرای برجام «شدیدا» ابراز نگرانی کرد.

آگهی

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۹ مه از اقدام ایران در کاهش سطح اجرای برجام شدیدا ابراز نگرانی کرد.

خانم موگرینی که ساعاتی پس از انتشار بیانیه مشترک اتحادیه اروپا در رد ضرب‌الاجل تهران با خبرنگاران در شهر سیبیو رومانی صحبت می‌کرد، گفت: «بیانیه مشترک ما را با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه دیدید. نگرانی‌های بسیاری در خصوص این اقدام ایران وجود دارد و از نظر شخصی هم من در اینباره بسیار نگران هستم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه اروپا خود را متعهد به اجرای توافق هسته‌ای می‌داند، خواهان اجرای کامل برجام از سوی ایران شد.

فدریکا موگرینی با بیان اینکه تا به امروز ایران به تعهدات کامل خود در برجام عمل کرده است، اضافه کرد این اتحادیه از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیگیر خواهد بود که آیا ایران به اجرای تعهداتش ادامه خواهد داد یا خیر.

کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کردند هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرند.

در این بیانیه آمده است: «ما قویا از ایران می‌خواهیم تا به تعهدات خود در چهارچوب برجام همانطور که تاکنون پابند بوده است کاملا پایبند باشد و از برداشتن هرگونه گام بیشتر خودداری کند.»

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می‌کند.

ایران برای کشورهای باقی مانده در برجام ضرب الاجلی ۶۰ روزه تعیین کرده است تا تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای برجام را رد کرد

اتحادیه اروپا: طی یک سال گذشته قاطعانه از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده‌ایم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمد جواد ظریف: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند

اتحادیه اروپا: طی یک سال گذشته قاطعانه از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده‌ایم

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد