معاون سیاسی سپاه پاسداران: مذاکره‌ای با آمریکا در کار نخواهد بود

معاون سیاسی سپاه پاسداران: مذاکره ای با آمریکا در کار نخواهد بود
معاون سیاسی سپاه پاسداران: مذاکره ای با آمریکا در کار نخواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این سخنان در حالی ایران می شود که دونالد ترامپ روز پنجشنبه پس از شدت گرفتن تنش میان کشورش و ایران باردیگر اعلام کرد که حاضر است با تهران وارد مذاکره شود.

آگهی

یک فرمانده بلند پایه سپاه پاسداران در واکنش به ابراز تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای گفتگو با مقام های ایرانی ضمن منتفی دانستن هرگونه مذاکره با آمریکا تاکید کرد که واشنگتن «جرأت هیچ اقدام نظامی بر ضد ایران را نخواهد داشت.»

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به تحریم ها و محدودیت های بی سابقه ای که دولت آقای ترامپ پس از خروج از توافقنامه هسته ای وین به ایران وارد کرده بر این نکته تاکید می کند که این تلاش ها به هدف تعیین شده از سوی کاخ سفید یعنی «به هم ریختگی داخلی و در نهایت تن دادن از روی اجبار به گفتگو با آمریکا» منجر نشد.

این مسئول بلند پایه سپاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر آنچه وی تلاش ناکام مقامات آمریکایی برای فروپاشی نظام از طریق فشارهای اقتصادی و تحریم های بی سابقه خواند، به اقدامات اخیر واشنگتن برای استفاده از «چاشنی های دیگر» اشاره کرد و گفت: «در سال جاری شاهد این بودیم که از یک طرف سپاه را در فهرست سازمان های ترویستی قرار دادند و از طرف دیگر ناو هواپیمابر خودشان را به منطقه اعزام کردند و یک نوع ادبیات جنگی را در پیش گرفتند. به نظر می‌رسد تصور آنها این است که اگر یک نوع ادبیات نطامی را چاشنی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی خودشان بکنند، ملت ایران مرعوب شده و دولتمردان جمهوری اسلامی تن به مذاکره می‌دهند. این همان چیزی است که ترامپ در سخنان اخیر خودش اعلام کرده که آماده است تا مقامات جمهوری اسلامی با او تماس بگیرند و پای میز مذاکره بنشینند.»

معاون سیاسی سپاه همچنین آمریکا را کشوری غیر قابل اعتماد توصیف و تاکید کرد که تنها راه پیروزی ملت ایران ایستادگی است.

این سخنان در حالی ایران می شود که دونالد ترامپ روز پنجشنبه پس از شدت گرفتن تنش میان کشورش و ایران باردیگر اعلام کرد که حاضر است با تهران وارد مذاکره شود.

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص تصریح کرد: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند اما جان کری با آن‌ها خیلی صحبت می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که با من تماس نگیرند.»

دونالد ترامپ پیشتر نیز به دفعات از ابراز تمایل برای گفتگو با مقامات ایرانی سخن گفته اما تاکید کرده بود که آنها هنوز آمادگی این کار را ندارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا: اعزام ناو هواپیمابر به تنگه هرمز محتمل است

برایان هوک: آمریکا خواستار مذاکره با ایران برای یک توافق جدید است

روحانی: تندروهای آمریکا اختیار کار را از شخص ترامپ گرفته‌اند