نمانجا مجدوف و لوئیس مالزاهن؛ بهترین جودوکاران گراند اسلم باکو

نمانجا مجدوف و لوئیس مالزاهن؛ بهترین جودوکاران گراند اسلم باکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بهترین اجرای این روز، توسط خوسن خالمورزائف به نمایش درآمد.

آگهی

در سومین روز از مسابقات جودو گراند سالم باکو، نمانجا مجدوف جودوکار صرب و قهرمان پیشین جهان توانست قهرمان کنونی این رشته در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم را در مرحلۀ نیمه نهایی با اجرای فن «کاتا گوروما» شکست دهد.
حریف او در مرحلۀ نهایی ممدلی مهدیف، جودوکار پرطرفدار کشور میزبان یعنی آذربایجان بود و نمانجا مجدوف با کسب یک پیروزی درخشان مقابل او، به بهترین جودوکار مرد این روز مسابقات نیز تبدیل شد.

این جودوکار صرب می‌گوید: «من فشار را دوست دارم. لحظه‌ای را که می‌توانم مقابل همه بایستم، دوست دارم. چه فضای سالن علیه من باشد و چه همراه من، در هر صورت شرایط برای من بسیار عالیست. زیرا جودو اینگونه است. جودو ورزش فوق‌العاده‌ای است که باید مورد احترام قرار بگیرد و باید تماشاچیان زیادی داشته باشد. من هیاهوی تماشاگران برای ورزشکاران کشور میزبان را دوست دارم.»

روز یکشنبه در رقابتهای زنان، لوئیس مالزاهن و آنا ماریا واگنر، جودوکاران کشور آلمان رقابتی تماشایی را در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم به نمایش گذاشتند و درنهایت این جودوکار باتجربه‌تر بود که توانست پیروزمندانه تشک مسابقه را ترک کند.

لوئیس مالزاهن با کسب دو امتیاز وازاری و اجرای یک ضدحملۀ خوب در مقابل آنا ماریا واگنر، هموطنش را مغلوب کرد و برای اولین بار پس از پنج سال بر سکوی پیروزی رقابتهای گراند سالم ایستاد و به عنوان بهترین جودوکار زن این روز از مسابقات نیز شناخته شد.

لوئیس مالزاهن می‌گوید: «اینکه توانستم از حریفم امتیاز بگیرم، خودم را نیز شگفت‌زده کرد. می‌دانستم که احتمالا امروز به پیروزی می‌رسم اما پس از آغاز مسابقه و گذشت چند دقیقه، او به فعالیتهایش بیشتر و بیشتر افزود. من خطر کردم و از فن اوچی استفاده کردم و همین کار باعث پیروزیم شد.»

در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم میکائیل کورل از هلند روزی پر تب و تب را پشت سر گذاشت. او برای پیروزی مقابل هرکدام از حریفانش، تکنیکهای مختلف جودو را با سرعتی برق‌آسا به کار برد و درنهایت نیز کازبک زانکیشیف از روسیه و نفر اول پیشین جهان را در فینال شکست داد و به این ترتیب یک سال پس از برگزاری تورنمنت پاریس، بار دیگر بر سکوی قهرمانی گراند اسلم قدم گذاشت.

یلیزاوتا کالانینا، جودوکار ۲۴ ساله اوکراینی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم با اجرای عالی یک اوسوتو، مقابل لاریسا سریک از بوسنی و هرزگوین به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

گلا زاآلیشویلی، قهرمان جهان از گرجستان نیز با شکست دادن روسلان شاخبازوف، جودوکار روس و دارنده برنز جایزه بزرگ تونس این مسابقات را با خاطره‌ای خوش به پایان رساند.

بهترین تصویر روز

یکی از بهترین اجراهای این روز، توسط خوسن خالمورزائف به نمایش درآمد. او در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم، با اجرای زیبای فن اوچی ماتا به مورا سانشیرو، جودوکار جوان ژاپنی حمله کرد و توانست او را از زمین بلند کند و با این شگرد به امتیاز ایپون دست یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودوکار هجده ساله کره ای طلای سنگین ترین وزن گرند پری هوهوت را ربود

درخشش جودوکاران آذربایجانی در مسابقات گرند اسلم باکو

جودو گرنداسلم باکو؛ درخشش ورزشکاران برزیلی