حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی امارات؛ دو نفتکش عربستان آسیب جدی دیده‌اند

حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی امارات؛ دو نفتکش عربستان آسیب جدی دیده‌اند
Copyright REUTERS/Hamad I Mohammed/File Photo
Copyright REUTERS/Hamad I Mohammed/File Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته وزیر انرژی عربستان این حملات باعث بروز خسارات مادی و «تخریب جدی» دو نفتکش شده، اما در جریان آن به کسی آسیب نرسیده و نشتی نفت نیز روی نداده است.

آگهی

خالد فالح، وزیر نفت عربستان اعلام کرد از چهار نفتکشی که روز یکشنبه در نزدیکی آب‌های امارات عربی متحده در دریای عمان مورد حمله «خرابکارانه» قرار گرفتند، دو نفتکش متعلق به این کشور بوده است.

آقای فالح اعلام کرد این دو نفتکش روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت در منطقه‌ای نزدیک به آب‌های سرزمینی امارات عربی متحده هدف «حمله خرابکارانه» قرار گرفته‌اند. خبرگزاری دولتی سعودی روز دوشنبه به نقل از وزیر نفت این کشور گفت یکی از این شناورها در حال عزیمت به بندر رأس‌ ‌تنوره برای بارگیری نفت خام عربستان بوده است. این محموله قرار بود برای تحویل به یکی از مشتریان شرکت نفت آرامکو سعودی در آمریکا بارگیری شود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزیر نفت عربستان همچنین گفت که این حملات باعث بروز خسارات مادی و «تخریب جدی» دو نفتکش شده، اما در جریان آن به کسی آسیب نرسیده و نشتی نفت نیز روی نداده است.

اعلام حمایت عربستان از امارات

به دنبال حملات روز یکشنبه به ۴ نفتکش در نزدیکی بندر فجیره، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از دولت ابوظبی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی در این بیانیه‌ آمده است که حملات اخیر «تهدید خطرناکی را برای امنیت کشتیرانی» ایجاد کرده و بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی «تأثیر منفی» می‌گذارد.

روز یکشنبه وزیر امور خارجه امارات از «عملیات خرابکارانه» علیه چهار فروند کشتی نفتکش در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور در فجیره خبر داده بود. وی بدون اشاره به جزئیات دیگری در مورد ماهیت و عوامل این عملیات گفته بود که به کسی آسیب نرسیده است.

بندر فجیره امارات که در شرق این کشور و بلافاصله بعد از تنگه هرمز قرار دارد، بزرگ‌ترین مرکز ذخیره نفت در دریای عمان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای امنیت نتیجه تحقیقات درباره انفجارهای فجیره را بررسی می‌کند

امارات: برای شناسایی عامل حملات فجیره باید منتظر تحقیقات ماند

سیلابی بی‌سابقه در کشور بیابانی امارات عربی متحده؛ اختلال در پروازهای فرودگاه دبی