نتایج یک نظرسنجی: ۴۳ درصد اروپایی‌ها نگران قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا هستند

نتایج یک نظرسنجی: ۴۳ درصد اروپایی‌ها نگران قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا هستند
Copyright REUTERS/Leonhard Foeger
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در کشورهایی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند آلمانی‌ها با ۵۶ درصد و سوئدی‌ها با ۴۸ درصد بیشتر از شش کشور دیگر مورد پرسش نگران قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا در کشورهای خود هستند. اما کدام کشورها کمترین نگرانی را دارند؟

آگهی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا چهار نفر از ده اروپایی (۴۳ درصد) معتقدند که قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا در این قاره تهدیدی برای فعالیت اتحادیه اروپا است.

اتحادیه روزنامه‌های اروپا (لنا) در کمتر از دو هفته تا انتخابات پارلمان اروپا نتایج یک نظر سنجی را که در هشت کشور اتحادیه اروپا انجام شده است منتشر کرد. این کشورها شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، سوئد و مجارستان می‌شوند که در مجموع با ۳۲۰ میلیون جمعیت، ۶۲ درصد جمعیت اتحادیه اروپا را شکل می‌دهند.

طبق نتایج این نظرسنجی، نصف اروپایی‌ها در سن رای معتقدند که انتخابات ۲۶ مه (۵ خرداد) پارلمان اروپا برای آینده اتحادیه اروپا بسیار مهم است. ۶۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند موافق عضویت کشورهای خود در اتحادیه اروپا هستند.

علاوه بر این، زمانیکه از افرادی شرکت کننده در نظرسنجی خواسته شد تا سه چالش اصلی اروپا را به ترتیب نام ببرند، آن‌ها به موضوع مهاجرت، آب و هوا و صلح و امنیت اشاره کردند. موضوعاتی که طبق نظر پاسخ دهندگان، ابتدا باید در سطح اروپا مورد توجه و اولویت قرار گیرد و بعد به سطح ملی بیاید.

تقریبا چهار نفر از ده اروپایی (۴۳ درصد) معتقدند که ظهور و اوج گرفتن احزاب عوامگرا در این قاره تهدیدی برای فعالیت اتحادیه اروپا است.

در کشورهایی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند آلمانی‌ها با ۵۶ درصد و سوئدی‌ها با ۴۸ درصد بیشتر از شش کشور دیگر مورد پرسش نگران قدرت گرفتن این احزاب هستند. اما در مقابل تنها ۳۳ درصد مجارها و ۳۶ درصد ایتالیایی‌ها این موضوع را تهدید به‌شمار می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمان اروپا؛ اهمیت رای‌گیری پیش رو در چیست؟

پیشتازی دو حزب اصلی در نظرسنجی‌های انتخابات پارلمان اروپا

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد