نیروهای امنیتی ونزوئلا مانع از حضور نمایندگان مخالف در پارلمان شدند

نیروهای امنیتی ونزوئلا مانع از حضور نمایندگان مخالف در پارلمان شدند
Copyright عکس از ویدیوی رویترز
Copyright عکس از ویدیوی رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای امنیتی ونزوئلا روز سه‌شنبه ۱۴ مه مقابل پارلمان ونزوئلا ایستادند و مانع از ورود نمایندگان مخالف به پارلمان شدند. به نمایندگان گفته شد که ظاهرا یک وسیله انفجاری در ساختمان وجود دارد. علاوه بر نمایندگان مخالف، روزنامه‌نگاران نیز نتوانستند وارد پارلمان شوند.

آگهی

نیروهای امنیتی ونزوئلا روز سه‌شنبه ۱۴ مه مانع ورود نمایندگان مخالف به پارلمان این کشور شدند. 

ماموران مسلح سرویس اطلاعاتی ونزوئلا در کنار پلیس و نیروهای گارد ملی، چند ساختمان در منطقه نزدیک پارلمان را محاصره کرده بودند و به نمایندگان پارلمان و روزنامه‌نگاران اجازه نمی‌دادند وارد ساختمان شوند.

خوان پابلو گوانیپا، از نمایندگان پارلمان ونزوئلا به خبرگزاری رویترز گفت: «گارد ملی این کشور به دلیل احتمال وقوع انفجار در ساختمان اجازه نداد تا نمایندگان وارد شوند.»

او افزود: « ما نمایندگان قانونگذار اینجا هستیم و تلاش داریم بتوانیم وارد پارلمان شویم. گارد ملی ونزوئلا مانع ورود ما شده و استدلالی که آنها برای این کار آورده‌اند این است که ماموران پلیس سیاسی نیکلاس مادوروی دیکتاتور داخل ساختمان هستند چرا که می گویند ظاهرا یک وسیله انفجاری در داخل ساختمان پارلمان وجود دارد.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای امنیتی ونزوئلا اعلام کرده‌اند که درحال تحقیق درباره این وسیله انفجاری هستند. به گفته این نماینده «همه این‌ها بخشی از یک نمایش است که نشان می‌دهد حکومت استبدادی مادورو مانع از فعالیت مجلس ملی شده است.»

این نماینده پارلمان ونزوئلا همچنین گفت: « آنچه که ما انجام می‌دهیم، اعمال فشاراست، از فشار سیاسی و اجتماعی و سازمانی و نظامی گرفته تا فشارهای بین‌المللی. به همین خاطر است که دیکتاتوری تلاش می‌کند به فعالیت مجلس ملی خاتمه دهد. آنها در تلاش اند تا پارلمان را ذره ذره منحل کنند.»

دیوان عالی ونزوئلا پیش از این چهار عضو پارلمان این کشور را که از گروه‌های مخالف دولت به شمار می‌آیند، به خیانت متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل دولت ونزوئلا را به کشتار مخفیانه و شکنجه مخالفان متهم کرد

خوان گوایدو برغم تایید اعزام نماینده به اسلو، گفتگو با دولت را منکر شد

بحران در ونزوئلا از نگاه یک کودک هفت ساله در گفتگو با یورونیوز