نمایندگان کنگره: ترامپ ما را در جریان تحولات مربوط به ایران نمی‌گذارد

نمایندگان کنگره: ترامپ ما را در جریان تحولات مربوط به ایران نمی‌گذارد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«به نظرم همه ما نمایندگان را اینجا در طرف تاریک ماجرا نگه داشته‌اند. امیدوارم در مورد وضعیت حاضر به ما اطلاع‌رسانی شود.»

آگهی

همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر، برخی نمایندگان کنگره ایالات متحده می‌گویند رئیس جمهوری آنها را در جریان تحولات و تصمیم‌های مربوط به ایران نمی‌گذارد.

در این میان حتی برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه نیز روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت گله کرده‌اند که در مورد تصمیم‌ها و اقدامات دولت در رابطه با مسئله ایران، به قدر کافی اطلاعات در اختیار آنها گذاشته نمی‌شود.

در پی اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تنش میان تهران و واشنگتن به شدت افزایش یافت. اقدام دیگر آمریکا در تقویت حضور نظامی خود در منطقه و تهدید ایران به تعلیق برخی تعهدات خود در برجام، بر آتش این تنش افزوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از نمایندگان کنگره از جمله شماری از هم‌حزبی‌های آقای ترامپ گفته‌اند که مایلند تا در نشست‌های محرمانه اطلاعاتی در مورد تهدیدهای خارجی و تصمیم‌های دولت به آنها داده شود. برخی نمایندگان دموکرات گفته‌اند که حتی جلسات اطلاع‌رسانی با مسئولان بلندپایه حتی اگر به صورت عمومی هم برگزار شود، سودمند خواهد بود.

دولت‌های قبلی آمریکا به طور مرتب کنگره را در جریان تصمیم‌های مهم خود در زمینه امنیت ملی قرار می‌دادند.

به نظر می‌رسد خبر جنجالی قصد آمریکا به اعزام ۱۲۰ هزار سرباز به منطقه خاورمیانه برای رویارویی با حمله اتمی ایران که دونالد ترامپ روز گذشته آن را تکذیب کرد، به طرح این انتقادها انجامیده باشد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه هنگام خروج از محل کنگره در این زمینه به خبرنگاران گفت: «به نظرم همه ما نمایندگان را اینجا در طرف تاریک ماجرا نگه داشته‌اند. امیدوارم در مورد وضعیت حاضر به ما اطلاع‌رسانی شود.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات نیز خواستار آن شد که جلسه‌ای با حضور تمام اعضای کنگره برای اطلاع‌رسانی به آنان در این زمینه برگزار شود. با این حال یک دستیار خانم پلوسی به خبرگزاری رویترز گفته است که دولت آمریکا هنوز در مورد پذیرش یا رد چنین درخواستی اظهار نظر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در واکنش به محدودیت اختیارات برای جنگ با ایران: سیگنال اشتباه نفرستید

خامنه‌ای در واکنش به تنش‌های اخیر ایران و آمریکا: جنگ رخ نمی‌دهد

پمپئو: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست