روش جدیدی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها بدون شکافتن پوست در زمان جراحی

روش جدیدی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها بدون شکافتن پوست در زمان جراحی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخترعان این دستگاه امیدوارند که با توسعه دادن این فن‌آوری بتوانند بیماری بخش‌های گوناگون از جمله پوست، مغز، رگ‌های خونی، چشم و دیگر بافت‌های حیاتی را تشخیص داده و درمان کنند.

آگهی

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا یک میکروسکوپ تخصصی با توانایی بالقوه برای تشخیص بیماری‌های گوناگون شامل سرطان پوست و انجام جراحی‌های دقیق ابداع کردند.

این فن‌آوری جدید که می‌تواند انقلابی در پزشکی ایجاد کند، قادر است بافت‌های بدن را به سرعت اسکن کرده تا ساختارهای مشکوک یا غیرطبیعی سلولی را بیابد و جراحی‌های دقیقی را بدون نیاز به شکافتن پوست صورت دهد.

این دستگاه نوعی میکروسکوپ چندفوتونی برانگیخته است که با استفاده از لیزر مادون قرمز بافت زنده تا حدود یک میلی‌متر در عمق را به صورت دیجیتالی اسکن می‌کند و از آن می‌توان برای تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی بهره برد.

مخترعان این دستگاه امیدوارند که با توسعه دادن این فن‌آوری بتوانند بیماری بخش‌های گوناگون از جمله مغز، رگ‌های خونی، چشم و دیگر بافت‌های حیاتی را تشخیص داده و درمان کنند.

بیشتر بخوانید:

دکتر هایشان زِنگ، زیست‌فیزیکدان استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا در یک نشست خبری گفت: «هدف ما آن بود تا با استفاده از فن‌آوری لیزر بافت‌های زیر پوست را از زوایای مختلف بررسی کنیم.»

آقای زِنگ در ادامه افزود: «ما نه تنها به دنبال دستیابی به فن‌آوری جدیدی برای تشخیص سریع بیماری بودیم بلکه قصد داشتیم با استفاده از این فن‌آوری لیزری درمان بیماری‌ها را نیز تسهیل کنیم.»

این محققان اکنون در پی آن هستند که با کمک دانشمندان دیگر رشته‌ها این میکروسکوپ را توسعه داده تا بتوانند از آن برای تشخیص و درمان سریع بیماری‌های گوناگون از جمله سرطان استفاده کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطای پزشکی تراژیک؛ پای سالم مرد اتریشی به اشتباه قطع شد

بیش از دوسوم محصولات شیمیایی اروپا سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازند

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند