اکثر اروپایی‌ها انتظار دارند تا ۲۰ سال آینده اتحادیه اروپا فروبپاشد

اکثر اروپایی‌ها انتظار دارند تا ۲۰ سال آینده اتحادیه اروپا فروبپاشد
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان اروپا احتمالی قوی می‌دهند که اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ میلادی دوام نیاورد.

آگهی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان اروپا احتمالی قوی می‌دهند که اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ میلادی دوام نیاورد.

به گزارش نشریه بریتانیایی گاردین، در این نظرسنجی اکثریت شهروندان کشورهای اروپا اظهار کرده‌اند که فروپاشی اتحادیه اروپا را ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده واقعیتی «بسیار محتمل» یا «نسبتا محتمل» ارزیابی می‌کنند.

این نظرسنجی توسط موسسه youGov در ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار شده است.

سه نفر از هر ۱۰ نفر که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند نیز گفته‌اند که درگرفتن منازعه‌ای در درون اتحادیه را در آینده «واقعیتی محتمل» می‌دانند.

این آمار بخصوص در میان آن دسته که تصمیم دارند در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت نکنند یا از هواداران راست افراطی به شمار می‌روند (همچون حامیان احزاب «آلترناتیو برای آلمان» و «همبستگی ملی» در فرانسه) بیشتر دیده شده است.

بیشتر بخوانید:

درصد کشورهایی که فروپاشی اتحادیه اروپا را در 10 تا 20 سال آینده خیلی محتمل یا تقریبا محتمل می دانند

یافته‌های این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که رهبران اتحادیه اروپا نسبت به پیروزی احزاب عوام‌گرا در انتخابات پارلمان اروپا در هفته آینده هشدار داده‌اند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا پیش‌تر از اینکه شماری بخواهند از انتخابات پیش‌رو به عنوان فرصتی برای «رای اعتراضی به اتحادیه» استفاده کنند ابراز نگرانی کرده بود.

تحلیلگران می‌گویند با عملکرد احتمالا مثبت احزاب افراطی فرانسه و آلمان در انتخابات جاری، انتظار می‌رود پارلمان اروپا بیش از پیش گرفتار انشقاق شود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
ناظران به قدرت گیری احزاب راست افراطی در انتخابات جاری اروپا هشدار داده اندرویترز

علی‌رغم اشتراک نظر ۲۷ کشور اتحادیه اروپا بر سر برکسیت، اختلافات داخلی بخصوص با کشورهای بلوک شرق در ماه‌های گذشته شدت گرفته است. کمیسیون اروپا کشورهای لهستان، رومانی و مجارستان را به نقض حاکمیت قانون متهم می‌کند.

سه‌چهارم از جمعیت شرکت‌کننده در نظرسنجی اخیر گفته‌اند سیاست در سطح ملی یا در سطح اروپایی با شکست مواجه شده است. در فرانسه تنها ۱۵ درصد تصور می‌کنند سیستم سیاسی به خوبی در حال کار است.

در همین حال نشانه‌هایی از دید مثبت به اتحادیه اروپا نیز دیده می‌شود. آخرین آمار موسسه «یوروبارومتر» نشان می‌دهد دو‌سوم اروپایی‌ها احساس مثبتی نسبت به اتحادیه اروپا دارند؛ عددی که از سال ۱۹۸۳ میلادی به این سو بی‌سابقه است. 

داده‌های نظرسنجی اخیر نیز این یافته را تایید می‌کند. ۹۲ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که اگر اتحادیه اروپا از هم بپاشد خود را شکست‌خورده خواهند دانست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: در نشست یکشنبه باید تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا مشخص شود

نماینده پارلمان اروپا: سالوینی از پوتین پول گرفته تا اروپا را نابود کند

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»