حذف هواوی از بازار آمریکا؛ ترامپ فعالیت شرکت‌های خارجی را محدود کرد

حذف هواوی از بازار آمریکا؛ ترامپ فعالیت شرکت‌های خارجی را محدود کرد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با افزایش تنش اقتصادی میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با صدور دستوری خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی در آمریکا شد.

آگهی

همزمان با افزایش تنش اقتصادی میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با صدور دستوری خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی «هواوی» در آمریکا شد.

آقای ترامپ همچنین از ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا خواست تا محدودیت‌های لازم را در برابر شرکت‌های خارجی که فعالیتهای آنها به بخش زیرساخت و امنیت ارتباطات ایالات متحده آسیب می‌رساند و مخل امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود، اعمال کند.

آقای راس در خصوص دلایل اتخاذ این تصمیم از سوی رئیس جمهوری آمریکا گفت که این امر مانع از استفاده از فن‌آوری آمریکایی توسط خارجی‌هایی می‌شود که فعالیت آنها به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده است.

وزیر بازرگانی آمریکا همچنین تصریح کرد که آقای ترامپ مسئولیت قابل توجهی را در حوزه تامین امنیت ملی آمریکا متوجه بخش بازرگانی این کشور می‌داند.

این تصمیم آقای ترامپ پس از آن اتخاذ شد که طی سال‌های اخیر ادغام شرکت‌های آمریکایی با رقبای خارجی به ویژه چینی رواج بسیاری یافت و همین امر نگرانی‌هایی را در مورد درز اسرار فنی و بانکی اطلاعات افراد و داده‌ها به وجود آورد.

بدین ترتیب دولت آمریکا در اولین گام برای رفع این نگرانی، شرکت چینی هواوی را مشمول محدودیت‌های جدید خود کرد، شرکتی که اخیرا مدیرمالی آن در کانادا به جرم دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:کانادا روند استرداد مدیر شرکت هواوی به آمریکا را آغاز کرد

اعمال محدودیت‌های تازه برای فعالیت شرکت‌های خارجی به ویژه چینی‌ها در آمریکا پس از آن صورت گرفت که آقای ترامپ از یک سال پیش تاکنون به جنگ تجاری با چین دامن زده است.

آقای ترامپ همواره یکی از دلایل تلاش مستمر خود برای افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به ویژه در محصولات دارای فناوری بالا را پرداخت نکردن حق مالکیت معنوی محصولات و فناوری‌های به سرقت رفته از سوی شرکت‌های چینی عنوان کرده است. البته در مقابل، چین همواره این اتهام را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:ترامپ: چین در مذاکرات تجاری عهدشکنی کرده است

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم