مشاور پیشین دونالد ترامپ عملکرد مارین لوپن را ستود

مشاور پیشین دونالد ترامپ عملکرد مارین لوپن را ستود
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای بنون از طرفداران عوامگرایی (پوپولیسم) در سیاست است و صراحتا این جریان را تبلیغ می‌کند.

آگهی

استیو بنون، مشاور پیشین دونالد ترامپ با تمجید از کارزا مارین لوپن برای انتخابات پارلمان اروپا گفت: «ایالات متحده آمریکا به کشورهای اروپایی قدرتمند نیاز دارد.»

مغر متفکر کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ که برای دیدار با رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اتحاد ملی» در فرانسه به سر می‌برد، دوشنبه در گفت‌وگوی پربیننده تلویزیونی شبکه‌های ار‌ام‌سِ و ب‌اف‌ام فرانسه شرکت کرد. آقای بنون با تعریف از عملکرد سیاسی خانم لوپن گفت: «وی پس از شکست در [دور دوم] انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ در برابر امانوئل ماکرون توانست بازگشت سیاسی خود را به خوبی مدیریت کند. او ماهیت جدیدی به جبهه ملی داد و فکر می‌کنم کار او به‌عنوان یک رهبر سیاسی قابل توجه بوده است.»

مارین لوپن در واکنش به انتشار این خبر گفته که اصلا نمی‌دانسه آقای بنون به فرانسه سفر کرده است. آقای بنون هم می‌گوید صرفا به‌عنوان یک ناظر به اروپا آمده است.

آقای بنون از طرفداران عوامگرایی (پوپولیسم) در سیاست است و صراحتا این جریان را تبلیغ می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشاور اسبق ترامپ‌ به یورونیوز: پوپولیسم آینده سیاست جهان را شکل می‌دهد

مارین لوپن چند ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ نام حزب «جبهه ملی» را به «اتحاد ملی» تغییر داد. این کار با آنکه باعث رنجش شماری از کادرهای پیشین در رده رهبری این جریان شد، اما عملا توانست اعتماد بخش عمده‌ای از اعضا را پس از شکست، بازگرداند.

ژان ماری لوپن، پدر مارین لوپن حزب جبهه ملی را در دهه ۷۰ میلادی بنیان گذاشت. این حزب به داشتن رویکرد یهودستیزانه و نژادپرستانه مشهور بود. بسیاری از تحلیلگران سیاست فرانسه می‌گویند مارین لوپن با تغییر نام این حزب توانسته راست افراطی فرانسه را در چارچوب یک جریان «نو عوامگرای اروپایی» نظیر احزاب اروپاستیز نوظهور در ایتالیا و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی بازتعریف کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«هویت و دموکراسی»؛ نام گروه جدید راست گرایان افراطی در پارلمان اروپا

شکست مارین لوپن؛ جبهه ملی کماکان بدنام است

نگاه متفاوت احزاب فرانسه به راهپیمایی علیه یهودستیزی