ظریف در واکنش به توئیت ترامپ: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن

ظریف در واکنش به توئیت ترامپ: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ظریف در پایان توییت خود در هشتگی نوشت که هرگز یک ایرانی را تهدید نکن و در ادامه افزود: «سعی کنید احترام بگذارید. جواب می‌دهد.»

آگهی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به توئیت شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، گفت: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن.»

دونالد ترامپ، یکشنبه ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) در توئیتی نوشت:« اگر ایران جنگ بخواهد، رسما کارش تمام است. هرگز آمریکا را تهدید نکن!»

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ: اگر ایران جنگ بخواهد رسما کارش تمام است

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این توئیت نوشت: «ترامپ با تحریک «تیم ب»، امیدوار است آنچه که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان نتوانستند انجام دهند، به‌دست آورد.»

وی به ایستادگی ایرانیان در طول هزاران سال اشاره کرد و گفت، این درحالی است که متجاوزان رفته‌اند.

آقای ظریف از اقدام دونالد ترامپ برای تحریم ایران با عنوان «تروریسم اقتصادی» نام برد و افزود: «تروریسم اقتصادی و تهدید به نسل‌کشی پایان ایران را رقم نمی‌زند.»

ظریف در پایان توییت خود در هشتگی نوشت که هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید و افزود: «سعی کنید احترام بگذارید. جواب می‌دهد.»

عبارت «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» برای نخستین بار به نقل ظریف همزمان با اوج مذاکرات هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. گفته می‌شود این عبارت را ظریف خطاب به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وقتی در پی ایجاد مشکل در روند گفت‌وگوها تهدید به پایان مذاکرات کرده‌ بود، بیان کرد.

رابطه اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد و توئیت ترامپ

ارتش عراق یکشنبه شب ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد که یک موشک کاتیوشا به منطقه سبز حفاظت شده واقع در مرکز بغداد که محل استقرار ادارات دولتی و سفارت‌خانه‌های خارجی است، برخورد کرده است. بر اساس اعلام ارتش عراق، این موشک به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده اما به کسی آسیبی وارد نکرده است.

بسیاری توئیت تهدید آمیز ترامپ را در واکنش به این موضوع عنوان می‌کنند گرچه ترامپ در توئیت خود اشاره‌ای به این حمله موشکی نکرده است.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا پس از این توئیت در گفت‌وگویی ضبط شده با شبکه تلویزیونی فاکس نیوزکه دیشب پخش شد، تاکید داشت جزو افرادی نیست که به جنگ اعتقاد دارند. وی در توجیه این عقیده خود گفت: «جنگ به اقتصاد ضربه می‌زند و از همه مهمترین باعث کشته شدن مردم می‌شود.»

وی تصریح کرد که دنبال جنگ نیست اما به ایران اجازه داشتن تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد تا نتوانند آمریکا را تهدید کنند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: امیدوارم با ایران وارد جنگ نشویم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نظرسنجی رویترز: ۵۱ درصد آمریکایی‌ها معتقدند درگیری نظامی میان ایران و آمریکا روی خواهد داد

ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد با ما تماس می‌گیرد، تا آن زمان فروپاشی اقتصادشان ادامه دارد

پمپئو: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست