موج خودکشی پناهجویان در پی پیروزی ائتلاف راست‌گرایان در استرالیا

تظاهرات مخالفان دولت استرالیا علیه سیاست‌های مهاجرتی اسکات موریسون در سیدنی
تظاهرات مخالفان دولت استرالیا علیه سیاست‌های مهاجرتی اسکات موریسون در سیدنی Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از پناهجویان در هفته‌های گذشته و با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها انتظار داشتند تا حزب کارگر پیروز انتخابات زودهنگام پارلمانی باشد و به این ترتیب، آن‌ها بتوانند از وضعیت کنونی رها شوند.

آگهی

پیروزی چشمگیر و دور از انتظار ائتلاف راست‌گرایان در انتخابات پارلمانی زودهنگام استرالیا موجی از خودکشی را در میان پناهجویان «مستاصل» محصور در جزایر نائورو و مانوس به راه انداخته است.

دیوید یاپو، فرمانده پلیس محلی جزیره مانوس می‌گوید شخصا در جریان ۱۰ مورد اقدام به خودکشی قرار گرفته که چهار مورد آن هفته گذشته روی داده است. به گفته این مقام محلی، در آخر هفته گذشته عده‌ای سعی کردند اقامتگاه‌های خود را به آتش بکشند و عده‌ای دیگر هم هم‌اکنون از خوردن و نوشیدن امتناع می‌کنند.

محافظه کاران حاکم بر استرالیا از سال ۲۰۱۳ رویکردی بسیار سخت‌گیرانه را در برابر پناهجویان در پیش گرفتند: یا گارد ساحلی می‌تواند مهاجران را در دریا پس بفرستد یا اینکه آن‌ها را به [دو جزیره کوچک در اقیانوس آرام منتقل کند](سازمان ملل: پناهجویان از جزایر اقیانوس آرام به استرالیا بازگردانده شوند). با توجه به پیروزی ائتلاف راست‌گرایان باید منتظر بود تا سیاست‌های دولت اسکات موریسون همچنان ادامه یابد.

در حال حاضر حدود ۸۰۰ پناهجو در شرایط بسیار سخت در نائورو و مانوس زندگی می کنند. بسیاری از آن‌ها در هفته‌های گذشته و با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها انتظار داشتند تا حزب کارگر پیروز انتخابات زودهنگام پارلمانی باشد و به این ترتیب پناهجویان بتوانند از وضعیت رقت‌بار کنونی رها شوند.

بهروز بوچانی می‌گوید اوضاع در مانوس از کنترل خارج شده است.

سه سال پیش انتشار ویدیویی از خودسوزی یک پناهجوی ایرانی در نائورو توجه بسیاری را به شرایط وخیم زندگی این گروه جلب کرد.

بیشتر بخوانید:پناهجوی ایرانی که خود را به آتش کشیده بود، جان باخت

بهروز بوچانی، نویسنده، روزنامه نگار و کارگردان کرد ایرانی و برنده جایزه ادبی برتر ویکتوریا در استرالیا، از سال ۲۰۱۳ در جزیره مانوس محصور است. وی در حساب توییتری خود نوشت: «وضعیت در مانوس از کنترل خارج شده است. امروز دو نفر دیگر اقدام به خودکشی کردند. یکی دیگر هم دیشب [همین کار را کرد] شمار چنین افرادی به ۹ نفر رسیده است. هیچکس نمی‌تواند به کس دیگری کمک کند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۲۵ درصدی موارد خودکشی میان کودکان و نوجوانان ژاپنی در سال گذشته

بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی اسپانیا برای تسهیل شرایط پناهجویان آمریکای لاتین

مطبوعات استرالیایی در اعتراض به تحدید فعالیت رسانه‌ها سیاه چاپ شدند