رودی جولیانی: فشار بر ایران بیشتر باشد، سریعتر به سوی یک رژیم جدید پیش می‌رویم

رودی جولیانی: فشار بر ایران بیشتر باشد، سریعتر به سوی یک رژیم جدید پیش می‌رویم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یورونیوز با رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل دونالد ترامپ گفت‌وگو کرده است. او در این مصاحبه تاکید می‌کند که «هر چه فشار بر ایران بیشتر باشد، سریعتر به سوی یک رژیم جدید پیش می‌رویم که به فکر مردم است و آزار زنان را متوقف می‌کند.»

آگهی

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ در گفت‌وگو با یورونیوز از کارنامه رئیس جمهوری آمریکا دفاع کرد و باراک اوباما را بدترین رییس‌جمهوری آمایالات متحده در طول عمرش معرفی خواند. 

آقای جولیانی از مخالفان سرسخت برجام است و از اینکه دونالد ترامپ توانسته ایران را «منزوی کند» استقبال می‌کند. او بر این باور است که «هر چه فشار بر ایران بیشتر باشد، سریعتر به سوی یک رژیم جدید پیش می‌رویم.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز با رودی جولیانی گفت‌وگوی مفصلی انجام داده است.

آقای جولیانی درباره باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده گفت: «اوباما بدترین رییس جمهوری بود که من به عمرم دیدم. ترامپ باید همه چیز را بعد از او درست می‌کرد و همین کار را هم کرد. اوباما نه تنها در مدیریت داخلی کشور که در روابط خارجی کارنامه قابل قبولی نداشت. در واقع در سال‌های گذشته ما یک رئیس‌جمهور ضعیف داشتیم با عقایدی عجیب درباره خاورمیانه. او به ایران قراردادی داد که ظرف ۱۰ تا ۱۴ سال آینده به قدرت اتمی دست یابد. تصور اینکه آنها به انرژی هسته‌ای دست بیایند هم غیرقابل پذیرش است.»

«ترامپ توانسته ایران را منزوی کند»

او درباره تنش کنونی میان ایران و ایالات متحده نیز افزود: «به نظرم ترامپ به طور چشمگیری به منزوی کردن ایران کمک کرده و از منظر اقتصادی ایران را شکست داده است. فکر می‌کنم صحبت درباره جنگ به این دلیل مطرح شد که تهدیدهای جدی وجود داشت. هر چه فشار بر ایران بیشتر باشد، سریعتر به سوی یک رژیم جدید پیش می‌رویم که به فکر مردم است و آزار زنان را متوقف می‌کند.»

آقای جولیانی معتقد است که ترامپ پس از حضور در قدرت کارهای سختی برای انجام داشت؛ وضعیت اقتصادی ضعیف بود و مسائل ایران و کره شمالی و بحران در خاورمیانه «نیاز به حل و فصل» داشت. او همچنین از اینکه در دوران اوباما روسیه توانسته در خاورمیانه به قدرت بیشتری دست یابد گله کرده است.

«ایران بزرگترین کشور پشتیبان تروریسم است»

این سیاستمدار همچنین با تاکید بر اینکه «همه موافقند که ایران بزرگترین کشور پشتیبان تروریسم است» افزود: «چطور با کشوری تجارت می‌کنید که میلیون‌ها نفر از مردم خودش را کشته است. چرا با کشوری تجارت می‌کنید که در ماجرای عراق وارد شد و شروع به کشتن آمریکایی‌ها کرد. چرا با کشوری تجارت می‌کنید که به زنان احترام نمی‌گذارد.»

شهردار پیشین نیویورک از سیاست‌های رییس‌جمهوری آمریکا در برابر ایران استقبال کرده و می‌گوید: «مردم ایران اگر نه هر روز، هر هفته اعتراض می‌کنند. واقعیت اینکه مورد ایران مورد عجیبی و وحشتناکی است. ایران دین اسلام را گرفته و خراب کرده و ‌آن را به یک دگماتیسم سیاسی تبدیل کرده است مانند نازیسم و کمونیسم.»

او به مشاهداتش از وضعیت ایران اشاره کرده و می‌افزاید: «مردمی را دیده‌ام که اعضای بدنشان را می‌فروشند. می‌گویند به من ۲۰ دلار بدهید تا من کلیه‌ام را به شما بدهم.

«می‌دانستم ترامپ برنده انتخابات خواهد بود»

شهردار پیشین نیویورک در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد که او می‌دانست که آقای ترامپ برنده انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا است چرا که او در کارزار انتخاباتی وی حضور داشت و از نزدیک در جریان آمار بوده است.

آقای جولیانی همچنین درباره ترامپ گفت: «درست است که ترامپ گاهی عصبانی می‌شود اما باید نتیجه را در نظر گرفت. آمریکا هیچگاه در چنین شرایط اقتصادی خوبی نبوده است. ترامپ مذاکره کننده سرسختی است اما اگر احساس کند که درست کار می‌کنید، می‌تواند بهترین دوست شما شود.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت ۱.۳ میلیارد دلاری از جولیانی به اتهام دروغگویی در مورد انتخابات

وکیل ترامپ: پرونده ما علیه بایدن در دادگاه فدرال قطور خواهد بود

بریتانیا: ایران یا آمریکا را تحریک نکند یا منتظر تلافی ترامپ باشد