مرگ ششمین کودک مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا

مرگ ششمین کودک مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دختر ۱۰ ساله السالوادوری در ماه سپتامبر گذشته در بیمارستانی در نبراسکا فوت کرده است. نام، تاریخ و چگونگی ورود او به آمریکا از سوی مقامات اعلام نشده است.با این حال دموکرات‌ها خواستار انجام تحققات درباره مرگ وی شده‌اند.

آگهی

با اعلام مرگ یک دختر ۱۰ ساله السالوادوری در سال گذشته که خبرش تاکنون از سوی مقامات ایالات متحده آمریکا منتشر نشده بود، تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاههای مرزی آمریکا در مرز مکزیک جان سپرده اند به شش نفر رسید.

این شش کودک در هشت ماه گذشته در بازداشتگاههای مرزی آمریکا در مرز مکزیک به بیماری دچار شده و فوت کرده‌اند.

دختر ۱۰ ساله السالوادوری در ماه سپتامبر گذشته در بیمارستانی در نبراسکا فوت کرده است. نام، تاریخ و چگونگی ورود او به آمریکا از سوی مقامات اعلام نشده است. با این حال دموکرات‌ها خواستار انجام تحققات درباره مرگ وی شده‌اند.

این دختر ده ساله که مشخص نیست چگونه وارد آمریکا شده است به دلیل وضعیت سلامتی‌اش در ۴ مارس ۲۰۱۸ به یک مرکز مراقبتی منتقل می شود. در پی یک جراحی و مشکلات بعد از آن این دختر به کما می رود. سپس وی را به بیمارستانی در آریزونا می فرستند و بعد از آن در ۲۶ سپتامبر به مرکزی در اوماها منتقل می شود. این دختر ۱۰ ساله در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۸ فوت می می کند اما تا روز پنج شنبه مرگ او از سوی مقامات اعلام نشده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بعد از اعلام خبر مرگ این دختر ۱۰ ساله در توئیتی دموکرات‌ها را مورد انتقاد قرار داد که نمی خواهند راههای نفوذ مرزی بسته شود.

ترامپ سختگیری‌ها در مرز آمریکا با مکزیک را برای ورود مهاجران افزایش داده است با این هدف که مهاجرت غیرقانونی را کاهش دهد. وی همچنین بطور مداوم دموکرات‌ها را به دلیل مخالفت با طرح‌های مهاجرتی اش از جمله ساخت دیوار در مرز مکزیک، مورد انتقاد قرار داده است.

بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر که قصد ورود به آمریکا داشته‌‌اند، بین ماههای ژانویه تا آوریل سال جاری در مرز آمریکا با مکزیک دستگیر شده‌اند. مهاجرانی که اکثرا از گواتمالا، هندوراس و السالوادور راهی آمریکا شده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت ۱۹ ایالت آمریکا از ترامپ به دلیل بازداشت نامحدود مهاجران

مرگ دختر مهاجر گواتمالایی در مرز آمریکا؛ پدر شکایتی ندارد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت