فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان

مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک در موناکو
مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک در موناکو Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ششمین مرحله از مسابقات قهرمانی فصل فرمول یک در حالی در خیابان های موناکو برگزار می شود که لویئس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس هم اکنون با ۱۱۲ امتیاز صدر جدول رانندگان را در اختیار دارد.

آگهی

هفتاد و هفتمین دوره از رقابت های اتوموبیلرانی جایزه بزرگ فرمول یک در موناکو روز یکشنبه استارت خواهد خورد و شرکت کنندگان به همراه تماشاگران اوج هیجان، سرعت و رقابت در محیطی پر زرق و برق را تجربه خواهند کرد.

ششمین مرحله از مسابقات قهرمانی فصل فرمول یک در حالی در خیابان های موناکو برگزار می شود که لویئس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس هم اکنون با ۱۱۲ امتیاز صدر جدول رانندگان را در اختیار دارد. قهرمان کنونی جهان روز پنجشنبه در دومین دور تمرینی این مسابقات بهترین زمان را به نام خود ثبت کرد.

نیکو روزبرگ، هم تیمی سابق همیلتون که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد پیشتر سه بار فاتح پیست موناکو شده است.

او که بخشی از زندگی خود را در موناکو سپری کرده و در این شهر بزرگ شده در باره تجربه حضور خود در این مسابقه می گوید: «اینجا و بر روی این پیست همیشه احساس خوبی داشتم. گویی در خانه خود بودم. من در موناکو بزرگ شدم و با این پیست آشنایی کامل دارم. شاید بهره بردن از امتیاز خانگی باعث موفقیت من بوده است.»

قهرمان سابق جهان که ۵۷ بار قرار گرفتن بر سکوی رقابت های گرند پری فرمول یک را در کارنامه دارد در خصوص اهمیت و ویژگی جایزه بزرگ موناکو می گوید: «مسئله ریتم اینجا اهمیت زیادی دارد. باید برای رقابت در این پیست خود را آماده کنید و قادر باشید بدون حادثه تا انتهای مسابقه پیش بروید.»

راننده سابق تیم مرسدس که پدرش نیز در مسابقات فرمول یک به عنوان پیروزی در موناکو دست یافته بود، از توصیه های گران‌بهای پدر اینگونه سخن می گوید: «پدرم همیشه می گفت به عنوان یک راننده فرمول یک باید گرند پری موناکو را فتح کنی و قهرمان جهان شوی. او خودش در سال ۱۹۸۳ فاتح این مسابقه شد و من دقیقا سی سال بعد در این پیست به پیروزی دست یافتم.»

نیکو زربرگ سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار گرند پری موناکو را فتح کرد

روزبرگ تجربه کسب نخستین عنوان نخست در گرند پری موناکو را اینگونه توصیف می کند: «کسب پیروزی در خانه، در حضور همه دوستان و خانواده، آنهم در سخت ترین مسابقه فرمول یک جهان واقعا کار دشواری بود.»

نیکو روزبرگ سه بار به صورت متوالی در سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فاتح مسابقه فرمول یک موناکو شده است.

نیکو رزبرگ سال ۲۰۱۶ و در آخرین گرندپری فصل در پیست ابوظبی امارات جایگاه دوم را از آن خود کرد و همین عنوان سبب شد تا با ۵ امتیاز بیشتر نسبت به لوئیس همیلتون، قهرمان فصل ۲۰۱۶ فرمول یک شود.

راننده آلمانی سابق تیم مرسدس پس از کسب عنون قهرمانی جهان برای همیشه از رقابت در مسابقات حرفه ای فرمول یک کنار کشید.

به توییر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون با پیروزی در مجارستان به قهرمانی نزدیک تر شد

فرمول یک؛ نخستین پیروزی دانیل ریکاردو در موناکو

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد