کره جنوبی نفت خام قطر و روسیه را جایگزین واردات نفتی از ایران می‌کند

 کره جنوبی نفت خام قطر و روسیه را جایگزین واردات نفتی از ایران می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از نیمه اول اردیبهشت ماه، ایالات متحده آمریکا از لغو معافیت ۸ کشور از شمول تحریم خرید نفت ایران خبر داد. در همین راستا کشورهای وارد کننده نفت ایران به دنبال جایگزین کردن این واردات برآمده‌اند.

آگهی

مقامات بزرگترین پالایشگاه نفت و پتروشیمی کره جنوبی روز دوشنبه ۲۷ مه (شش خرداد) اعلام کردند که این کشور نفت خام قطر و روسیه را جایگزین واردات نفتی از ایران می‌کند.

شوآ نام کیو، مدیر ارشد شرکت اینشو کره جنوبی در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت: «سهم واردات معیانات از ایران بسیار بالا بود اما اکنون این میزان با واردات نفت خام از روسیه، قزاقستان و قطر جبران می‌شود.»

از نیمه اول اردیبهشت ماه، ایالات متحده آمریکا از لغو معافیت ۸ کشور از شمول تحریم خرید نفت ایران خبر داد. در همین راستا، کشورهای وارد کننده نفت ایران به دنبال جایگزین کردن آن برآمده‌اند.

پیش از این نیز یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرده بود که این کشور نیز نفت روسیه، عراق و قزاقستان را جایگزین نفت ایران کرده است.

مطابق آخرین اعلام دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک تولید روزانه نفت ایران در ماه مارس گذشته با کاهش ۲۸ هزار بشکه‌ای به پایین‌تر از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید که کمترین سطح تولید نفت ایران در ۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در نیمه ماه مه اعلام کرد که این کشور در صورت قطع واردات گازی ایران برای تولید برق، برنامه هایی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش ۴۹ درصدی تجارت ایران و آلمان؛ تحریم‌ها صادرات به اتحادیه اروپا را دشوارتر کرد

هند خواستار ادامه مصونیت از تحریم آمریکا برای خرید نفت ایران

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد